Vinjete, to bi tak nejbojše blo. San si jih zej nemremo privoščiti, ker je držova na (pre)veken pufi za AC. Z vinjetami nedo nikdor odpločali puf. Toti dve leti nej še pobirajo cestnino, te pa de tak elektronsko cestninjenje.
Avstriji je vinjeta naj bogse!
1 placas pa se vozis kelko scejs za 74€ na leto!
Tovorni promet pa ma GO-Box Elektronsko cestnino pac odvisno ot
Tovornjaka z ali brez priklopnika odvisno ot osi kelko so.
Pa ot kilometrov ka naredis!
Avstriji je narod ful proti elektronsko cestnino za oseben promet!
Ci pa de se vse eno spelalo te bode se vlada menjala
pri naslejdni volitvaj!
Čeprav se po AC redko vozim menim, da bi bila uvedba vinjet najboljša in najbolj poštena rešitev.
Osebno dvomim, da bo do tega prišlo, ker so interesni lobiji preveleki (država,dars,.....).
Štajerci, Prleki in Prekmurci se moramo najprej zboriti, da nastajajočo sramoto od avtoceste MB-Lendava prekategoriziramo v NEPLAČLJIVO hitro cesto.
Če dobro preberete uradne liste, boste opazili, da gospoda ne upošteva jasno navedenih odstavnih pasov, zanima me če bo gospoda upoštevala cestninske postaje.
zanimivo branje:
3257. Uredba o lokacijskem načrtu za odsek avtoceste Maribor - Lenart (UL 68/2002)
4545. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Lenart – Spodnja Senarska (UL 109/2004)
1282. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Spodnja Senarska – Cogetinci (UL 37/2005)
4637. Uredba o lokacijskem načrtu za smer avtoceste Maribor - slovensko-madžarska meja na odseku Cogetinci - Vučja vas (UL 93/2001)
3020. Uredba o lokacijskem načrtu za smer avtoceste Maribor - slovensko-madžarska meja na odseku Vučja vas - Beltinci (UL 63/1999)
1281. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Beltinci–Lendava (UL 37/2005)
3473. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Lendava–Pince z odcepom hitre ceste na Dolgo vas (UL 79/2004)
..dobra zamisel da se postavimo proti "avtocesti", ker to tudi ni za hitre ceste pa ne bo cestnine.Jaz mislim ka je res najbole za nos v toten konci, ka naredijo vinjete, za tovorne vozila pa t.i. go-boxe, tak de še najmeje zastojov.
Zej glejan malo razpravo v Trenjih, o uvedbi vinjet v Sloveniji. Pa je kozalo tüdi, kak gradijo AC na Gorensken in mislijo postaviti cestninsko postajo v vrednosti 3 mio €. To tüdi ne ven či se jin sploča postaviti cestninsko postajo
Sej so vinjete super zadeva, resen se nebi treba stovlati, nebi blo gužve, meje emisij bi v okolje šlo, san nekak treba pokriti kredit, ki smo ga vzeli za 3.4 miljard €. Toti dve leti še nej počokajo, te pa de itaki elektronski sistem cestninjenja. Na novih odsekih AC, kej se mislijo odpreti, pa nej ne postovlajo cestninskih postaj.
Minister Žerjof je tüdi bija v odaji, pa je te na kunci reka, ka do v roki 2 - 3 tednih prevüčili toto zadevo z vinjetami, pa či de račünsko hodilo skozi, do jih uvedli, či pa nedo, te pa jih nedo uvedli. Fsekakor pa se strinja s ten, ka treba v držovi nareti čin pret prosti pretok.
osebno me ne zanima, ker avtoceste uporabljam redko kdaj. sem pa mnenja, da če gredo iz načela pravičnega pobiranja cestnine za vsak prevožen kilometer, ta rešitev je neprimerna. in z dejstvom, da bodo za kamione v letu 2009 in za avte v 2010 uvedli satelistsko cestninjenje, se mi zdi nepotreben strošek in zaslužek za določene ljudi, kot pri nalepkah pri avtih...
Minister za promet Radovan Žerjav je napovedal uvedbo vinjet za osebna vozila. Več bo znano čez štirinajst dni.
Za tovorna vozila ostaja cestninjenje po starem sistemu do uvedbe satelitskega cestninjenja. Natančen načrt o uvedbi vinjet bo pripravljen do seje vlade čez 14 dni, uvedene pa naj bi bile čim prej.
Kot je še povedal Žerjav, so v zvezi z uvedbo vinjet preučili razne informacije in izbrali različico, ki daje več pozitivnih kot negativnih učinkov. Prav tako skladno z vladnim akcijskim načrtom tečejo priprave na uvedbo satelitskega cestninjenja. Omenjeni ukrepi so poleg tega skladno z načelom finančne vzdržnosti Darsa, je še dodal minister.
Satelitsko cestninjenje za tovornjake naj bi sicer zaživelo do avgusta 2009, za preostale uporabnike pa do konca leta 2010.
Ima vinjeta tudi svoje slabosti?
Ob prvi omembi možnosti uporabe vinjet so temu sicer nasprotovali v stranki Zares, kjer so dejali, da bi s tem pridobili le tisti, ki pogosto uporabljajo avtoceste, in vozniki tovornjakov. Evropska unija namreč kot zgornjo mejo za ceno vinjete postavlja 11 evrov. Ob tem pa bi njihova uvedba po mnenju stranke zmanjšala dohodek od cestnin, kar bi pomenilo nadaljnje težave pri gradnji avtocestnega križa in pri odplačevanju posojil.
Kako cestnine plačujejo v Evropi?
Vinjete uporablja le malo evropskih držav
Ljubljana - MMC RTV SLO
Ob informaciji, da se v Sloveniji pripravlja uvedba vinjet za osebna vozila, je MMC pogledal, kako je s cestninjenjem v nekaterih evropskih državah.
V Avstriji je za vožnjo po avtocestah in hitrih cestah treba imeti veljavno avstrijsko vinjeto. Veljavnost letne je od 1. decembra preteklega leta do 31. januarja prihodnjega leta (skupaj 14 mesecev). Kazen za vožnjo brez vinjete znaša min. 120 evrov. Poleg vinjete se plačujejo tudi nekateri daljši predori in posamezne gorske oziroma turistične ceste.
Koliko stane vinjeta v Avstriji?
Za osebno vozilo do 3,5 tone s prikolico ali brez nje je v Avstriji za enoletno vinjeto treba odšteti 73,80 evra, za dvomesečno 22,20 evra in za desetdnevno 7,70 evra. Vinjete za motorna kolesa pa znašajo 29,50 evra za eno leto, 11,10 evra za dva meseca in 4,40 evra za deset dni.
Italijani z odprto-zaprtim sistemom
Na skorajda vseh avtocestah v Italiji se mora plačati cestnina. Poleg cestnine se v Italiji plačujejo tudi predori Frejus, Veliki St. Bernard, Mont Blanc in predor Munt la Schera. Cestnina se v Italiji obračunava na dva sistema: zaprti in odprti tip. Večina avtocest je zaprtega tipa, zato se cestnina plačuje po prevoženih odsekih. Cestnino je mogoče plačati z gotovino, s kreditnimi karticami ali sistemom VIACARD (vrednostna kartica z dobroimetjem 25 evrov ali 50 evrov).
Novosti tudi na Madžarskem
S 1. januarjem 2008 so Madžari uvedli nov sistem plačevanja za uporabo avtocest s potrdili, ki so lahko tudi v elektronski obliki. Kupiti jih je mogoče na posebnih avtomatih na madžarskih bencinskih črpalkah, po mobilnem telefonu ali pa kar po spletu. Kupec ob nakupu prejme potrdilo (pri nakupu po mobilnem telefonu v obliki SMS-sporočila), na katerem mora biti navedena registrska oznaka vozila, oznaka države, cestninski razred in datum začetka veljavnosti.
Nekateri z vinjetami, drugi sploh brez cestnin
Cestnina se za osebna vozila v Nemčiji ne plačuje. V Belgiji se avtoceste ne plačuje, plačati je treba le predor Liefkenshoek pri Antwerpnu. Prav tako se tudi na Nizozemskem cestnine ne plačuje, plačati je treba le predor Kil Tunnel. V Švici je za vožnjo po avtocestah in hitrih cestah treba imeti švicarsko vinjeto, ki pa je le letna in ima veljavnost od 01. 12. do 31. 01. naslednjega leta (točno 14 mesecev). Cena letne vinjete je 40 CHF (25 evrov), kazen za vožnjo brez vinjete je 100 CHF + nakup letne vinjete.
Različne rešitve v Franciji in Veliki Britaniji
Francija ima približno 10.000 km avtocest, upravlja pa jih več družb (npr. SAPRR IN ASF). Uporaba avtocest je plačljiva, prav tako pa je treba plačati tudi nekatere predore. V Veliki Britaniji se plačujejo določeni predori, mostovi in avtocesta M6 pri Birminghamu (za osebna vozila 2 GBP, za motorna kolesa pa 1 GBP). Posebnost: cena cestnine se plačuje po dveh tarifah - dnevni in nočni. Cestnina se plačuje tudi za vožnjo po širšem središču Londona - od ponedeljka do petka med 7:00 in 18:00 je treba plačati 8 GBP (približno 12 evrov).
Kako je s cestninami na Balkanu?
Na Hrvaškem se cestnina plačuje glede na prevožene kilometre, poleg avtocest pa se plačujejo še predor Učka, viadukt Mirna in most na otok Krk. Cestnina se lahko plačuje v gotovini (HRK, EUR, USD, CHF) ali s kreditnimi karticami, plačati pa jo je mogoče tudi s predplačniško kartico Smart in z elektronsko kartico ENC. V Srbiji se cestnina plačuje v valuti CSD (dinarji), lahko pa tudi z evri. Če plačate z evri, vam zaračunajo okoli 20 % višjo ceno cestnine. Letos bo na vsem avtocestnem omrežju uveden predplačniški sistem elektronskega brezgotovinskega cestninjenja. V Bosni in Hercegovini je predvideno, da se bo na 28-ih kilometrih avtoceste A1 Sarajevo-Visoko-Dobrinje plačevala cestnina od 1. aprila 2008 naprej. V Črni gori se cestnina ne plačuje, treba je plačati le predor Sozina na relaciji Bar-Podgorica.
Jas bi tüdi nejrešji vida vinjete pa AC brez gužve, san, te jih nej uvedejo za fsa vozila, ne pa san za osebna, ali kak de te to vün vidlo, avti do se vozili skozi cestninske postaje, tovorjoki pa do gužvo delali na postajah, dere do plačüvali
Neven zake postovlajo na Gorensken cestninsko postajo vredno 3 miljone € zej pa do jo na kunci rušili, po de koštalo. Či so mislili za dve leti uvesti elektronsko cestninjenje, te ali resen ne ven, či se jin je spločalo to povati. Pa zanimle me što de duge plačüva, ob morebitni uvedbi vinjet, ki jih mo držova za AC
Polek totih vinjet bomo opet mi siromačeki, keri se nejmeje po avtocestah vozimo, gor pločali.
Po ten, kak nas cecajo, bode desetdnevna vinjeta koštala bor ednok več, kak pa zej pride cestnina do Kopra pa nazoj, tak ka boš za eno vožjo ploča precik več kak zej.
Letna pa se tüdi nede spločala (bor nan ne), da tekokrot neš lezja prta Loblani (razen keri tan živijo, pa študerajo), ka bi jo redno iskoristja.
Po vročih in dolgotrajnih razpravah o cestninjenju na avtocestah je vlada potrdila predlog ministrstva za promet, da v Sloveniji za osebna vozila dobimo vinjete. Cestninjenje tovornjakov ostaja nespremenjeno. Vinjete naj bi nadomestile pobiranje enkratnih cestnin in bi veljale do uvedbe satelitskega cestninjenja. Slednje naj bi za tovornjake zaživelo do leta 2009, za ostale uporabnike avtocest pa do 2010.
Prometni minister Radovan Žerjav o konkretnih cenah vinjet ni želel govoriti. Finančni izračun ministrstva je sicer pokazal vzdržnost sistema, ki prinaša več pozitivnih kot negativnih učinkov. Je pa dodal, da želijo vinjete uvesti čim prej. Ravno zaradi tega bodo morali na ministrstvu natančen načrt o uvedbi vinjet pripraviti že do naslednje seje vlade, ki bo čez 14 dni. Šele takrat bo jasno, kdaj bomo vinjete dobili. Razvidno pa bo tudi ali bo vlada upoštevala priporočila UMAR in cene za vinjete nastavila med 11, kolikor naj bi stala dnevna, in 213 evrov, kolikor bi naj stala letna vinjeta.
Na napovedano uvedbo vinjet so se odzvali v SNS. Predsednik stranke Zmago Jelinčič temu ostro nasprotuje, saj gre, po njegovem mnenju, za slabo in politično naravnano odločitev. "Glede na to, da gre pri uvedbi vinjet za pavšalno obračunavanje cestnine, bodo predvsem na boljšem tisti, ki vsakodnevno oz. pogosto uporabljajo avtoceste, na slabšem pa bodo občasni uporabniki avtocest," še pravi Jelinčič. Po njegovem mnenju je obstojoči sistem bistveno bolj pravičen. "Zato se sprašujemo, kakšen je resničen namen uvedbe vinjet, glede na to, da cestninjenje tovornjakov ostaja nespremenjeno, kar pomeni, da cestninske postaje ostajajo, torej ostaja tudi gneča." Kot je še dodal Jelinčič, bi bila uvedba vinjet smiselna le v primeru, če bi ukinili obvezno plačilo nadomestila za uporabo cest in da celoletna vinjeta ne bo presegala cene celoletne vinjete v Avstriji.
...no to pa je Jelincic dobro povedo moren recti.
Na Darsu so zatrdili, da vinjete ne bodo stale 213 evrov, ampak bo cena skoraj zagotovo nižja od 100 evrov. Na točno ceno pa bo treba še počakati.
Mater tota cena pa je katastrofalna, 213€, pa kdo bi si to lehko privoscija, ce so cistak znoreli? Avstrijci mojo vinjeto za 74€, a nasi pa sanjajo o 213€, adijo pamet.
Po neuradnih podatkih naj bi bilo za vinjete, katerih uvedbo naj bi vlada potrdila jutri, treba odšteti med 50 in 60 evri.
Ministrstvo za promet naj bi predlagalo le letne in polletne vinjete, te bi stale od 30 do 40 evrov, sistem pa naj bi bil uveden že 1. julija.
Vlada naj bi sicer svoj sklep sprejela na četrtkovi seji, zadnji izračuni pa kažejo, da bi Dars s cestninami pobral približno toliko kot zdaj, če bi letno vinjeto kupilo pol milijona Slovencev, polletno pa dva milijona in pol tranzitnih potnikov. Z vinjetami bi tako v enem letu zaslužili okoli 130, skupaj s cestninjenjem tovornjakov pa 215 milijonov evrov.
Drugi vladni izračuni pa naj bi pokazali, da dohodki Darsa ne bi bili ogroženi, če bi letna vinjeta stala 147 evrov in bi jo kupilo 60 odstotkov lastnikov vozil, registriranih v Sloveniji.
Cestninske postaje ostajajo
Cestninske postaje kljub uvedbi vinjet ostajajo, saj zanje za zdaj niso predvideni nobeni gradbeni posegi. Promet skoznje bo potekal po prilagojeni prometni signalizaciji, podrli pa naj bi jih šele po uvedbi satelitskega cestninjenja.
Za tovornjake ostaja cestininjenje po starem sistemu, namenjene pa jim bodo cestninske steze na desni strani cestišča, torej tiste, ki so zdaj namenjene ABC cestninjenju, ali kombinirane steze. V Darsu razmišljajo tudi, da bi elektronsko ABC-cestininjenje uvedli za vse tovornjake.
Če bo letna vinjeta stala 55 evrov, bo to pomenilo:
5 povratnih voženj iz Ljubljane v Maribor
6 povratnih voženj iz Ljubljane v Koper
17 povratnih voženj iz Ljubljane v Kranj
8 povratnih voženj iz Ljubljane v Čatež
Heh to zej mote, keri ste bli za vinjete, keri se san porkrot na leto pelamo v LJ, bomo mogli küpiti polletno vinjeto, da o turistih ne gučin, ki v por vürah prevozijo Slovenijo, ovi de si glih tak moga küpiti polletno.
Vlada je sprejela predlog ministra za promet Radovana Žerjava in odločila, da prvega julija uvede vinjete za osebne avtomobile.
Podrobnosti bodo znane po tiskovni konferenci vlade, ki se začne ob 14.00. Večina medijev je sicer poročala, da naj bi država uvedla dve vrsti vinjet, letne in polletne. Po neuradnih izračunih naj bi za letno odšteli 55, za polletno pa 38 evrov.
Tak zej pa mo te meli vinjete, mogli bi še polek letnih pa polletnih dnevne meti, te bi blo super, ne pa mo zej toti keri se san porkrot po AC pelamo mogli küpiti polletno
Vloda je določila ceno vinjet, in sicer de za letno trebalo pločati 55€, za polletno pa 35€. Motoriston pa de na volo letna vinjeta po ceni 22,5€. Vinjeto te si mogli küpiti či te se pelali po avtocesti ali pa po hitri cesti, taka pomurska AC pride tüdi f poštef. Višina kazni, či vas dobije brez vinjete, pa se še ne ve.
kdo de kontrolera vinjete
pa keko de kazen??????????????
Verjetno de tak kak pri prekrških
če pločaš v 15 tih dneh je pol cene
tan ped avto cestoj mo si mejovali vinjete HE-HE-HE
MHA je napisal/a: Vloda je določila ceno vinjet, in sicer de za letno trebalo pločati 55€, za polletno pa 35€. Motoriston pa de na volo letna vinjeta po ceni 22,5€. Vinjeto te si mogli küpiti či te se pelali po avtocesti ali pa po hitri cesti, taka pomurska AC pride tüdi f poštef. Višina kazni, či vas dobije brez vinjete, pa se še ne ve.
Za motoriste bi nej prišla vinjeta 27€ in ne 22,5€ kak so prvo napisali mediji.
Vinjete pa do kontrolerali na začetki policeji, kesneje ko pa do se delafci kej pobirajo zej cestnino usposobili, pa do potli uni dale kontrolerali.Na zadnje urejal: MHA, dne: 20.03.2008 ob 19:17
Za dodajanja objave se prijavite.Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Prlekija-on.net. Pri komentiranju se držite teme, ne uporabljajte sovražnega govora in upoštevajte pravila.
MHA ponedeljek, 11. februar 2008 ob 14:39
Na naših avtocestah naj bi vinjete nadomestile pobiranje enkratnih cestnin. Veljale naj bi do leta 2010.
Video prispevek
Vinjete, to bi tak nejbojše blo. San si jih zej nemremo privoščiti, ker je držova na (pre)veken pufi za AC. Z vinjetami nedo nikdor odpločali puf. Toti dve leti nej še pobirajo cestnino, te pa de tak elektronsko cestninjenje.
Jernej ponedeljek, 11. februar 2008 ob 15:08
Avstriji je vinjeta naj bogse!
1 placas pa se vozis kelko scejs za 74€ na leto!
Tovorni promet pa ma GO-Box Elektronsko cestnino pac odvisno ot
Tovornjaka z ali brez priklopnika odvisno ot osi kelko so.
Pa ot kilometrov ka naredis!
Avstriji je narod ful proti elektronsko cestnino za oseben promet!
Ci pa de se vse eno spelalo te bode se vlada menjala
pri naslejdni volitvaj!
fargo ponedeljek, 11. februar 2008 ob 17:54
Čeprav se po AC redko vozim menim, da bi bila uvedba vinjet najboljša in najbolj poštena rešitev.
Osebno dvomim, da bo do tega prišlo, ker so interesni lobiji preveleki (država,dars,.....).
Štajerci, Prleki in Prekmurci se moramo najprej zboriti, da nastajajočo sramoto od avtoceste MB-Lendava prekategoriziramo v NEPLAČLJIVO hitro cesto.
Če dobro preberete uradne liste, boste opazili, da gospoda ne upošteva jasno navedenih odstavnih pasov, zanima me če bo gospoda upoštevala cestninske postaje.
zanimivo branje:
3257. Uredba o lokacijskem načrtu za odsek avtoceste Maribor - Lenart (UL 68/2002)
4545. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Lenart – Spodnja Senarska (UL 109/2004)
1282. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Spodnja Senarska – Cogetinci (UL 37/2005)
4637. Uredba o lokacijskem načrtu za smer avtoceste Maribor - slovensko-madžarska meja na odseku Cogetinci - Vučja vas (UL 93/2001)
3020. Uredba o lokacijskem načrtu za smer avtoceste Maribor - slovensko-madžarska meja na odseku Vučja vas - Beltinci (UL 63/1999)
1281. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Beltinci–Lendava (UL 37/2005)
3473. Uredba o državnem lokacijskem načrtu za avtocesto na odseku Lendava–Pince z odcepom hitre ceste na Dolgo vas (UL 79/2004)
kobreti ponedeljek, 11. februar 2008 ob 23:25
..dobra zamisel da se postavimo proti "avtocesti", ker to tudi ni za hitre ceste pa ne bo cestnine.Jaz mislim ka je res najbole za nos v toten konci, ka naredijo vinjete, za tovorne vozila pa t.i. go-boxe, tak de še najmeje zastojov.
MHA četrtek, 21. februar 2008 ob 22:23
Zej glejan malo razpravo v Trenjih, o uvedbi vinjet v Sloveniji. Pa je kozalo tüdi, kak gradijo AC na Gorensken in mislijo postaviti cestninsko postajo v vrednosti 3 mio €. To tüdi ne ven či se jin sploča postaviti cestninsko postajo
Sej so vinjete super zadeva, resen se nebi treba stovlati, nebi blo gužve, meje emisij bi v okolje šlo, san nekak treba pokriti kredit, ki smo ga vzeli za 3.4 miljard €. Toti dve leti še nej počokajo, te pa de itaki elektronski sistem cestninjenja. Na novih odsekih AC, kej se mislijo odpreti, pa nej ne postovlajo cestninskih postaj.
MHA četrtek, 21. februar 2008 ob 23:03
Minister Žerjof je tüdi bija v odaji, pa je te na kunci reka, ka do v roki 2 - 3 tednih prevüčili toto zadevo z vinjetami, pa či de račünsko hodilo skozi, do jih uvedli, či pa nedo, te pa jih nedo uvedli. Fsekakor pa se strinja s ten, ka treba v držovi nareti čin pret prosti pretok.
stajerc13 petek, 22. februar 2008 ob 14:26
osebno me ne zanima, ker avtoceste uporabljam redko kdaj. sem pa mnenja, da če gredo iz načela pravičnega pobiranja cestnine za vsak prevožen kilometer, ta rešitev je neprimerna. in z dejstvom, da bodo za kamione v letu 2009 in za avte v 2010 uvedli satelistsko cestninjenje, se mi zdi nepotreben strošek in zaslužek za določene ljudi, kot pri nalepkah pri avtih...
MHA četrtek, 6. marec 2008 ob 19:35
Vlada bo uvedla vinjete za osebna vozila
Ljubljana - MMC RTV SLO
Minister za promet Radovan Žerjav je napovedal uvedbo vinjet za osebna vozila. Več bo znano čez štirinajst dni.
Za tovorna vozila ostaja cestninjenje po starem sistemu do uvedbe satelitskega cestninjenja. Natančen načrt o uvedbi vinjet bo pripravljen do seje vlade čez 14 dni, uvedene pa naj bi bile čim prej.
Kot je še povedal Žerjav, so v zvezi z uvedbo vinjet preučili razne informacije in izbrali različico, ki daje več pozitivnih kot negativnih učinkov. Prav tako skladno z vladnim akcijskim načrtom tečejo priprave na uvedbo satelitskega cestninjenja. Omenjeni ukrepi so poleg tega skladno z načelom finančne vzdržnosti Darsa, je še dodal minister.
Satelitsko cestninjenje za tovornjake naj bi sicer zaživelo do avgusta 2009, za preostale uporabnike pa do konca leta 2010.
Ima vinjeta tudi svoje slabosti?
Ob prvi omembi možnosti uporabe vinjet so temu sicer nasprotovali v stranki Zares, kjer so dejali, da bi s tem pridobili le tisti, ki pogosto uporabljajo avtoceste, in vozniki tovornjakov. Evropska unija namreč kot zgornjo mejo za ceno vinjete postavlja 11 evrov. Ob tem pa bi njihova uvedba po mnenju stranke zmanjšala dohodek od cestnin, kar bi pomenilo nadaljnje težave pri gradnji avtocestnega križa in pri odplačevanju posojil.
MHA četrtek, 6. marec 2008 ob 19:45
Primer kak drgod po Evropi cvestninjajo.
Kako cestnine plačujejo v Evropi?
Vinjete uporablja le malo evropskih držav
Ljubljana - MMC RTV SLO
Ob informaciji, da se v Sloveniji pripravlja uvedba vinjet za osebna vozila, je MMC pogledal, kako je s cestninjenjem v nekaterih evropskih državah.
V Avstriji je za vožnjo po avtocestah in hitrih cestah treba imeti veljavno avstrijsko vinjeto. Veljavnost letne je od 1. decembra preteklega leta do 31. januarja prihodnjega leta (skupaj 14 mesecev). Kazen za vožnjo brez vinjete znaša min. 120 evrov. Poleg vinjete se plačujejo tudi nekateri daljši predori in posamezne gorske oziroma turistične ceste.
Koliko stane vinjeta v Avstriji?
Za osebno vozilo do 3,5 tone s prikolico ali brez nje je v Avstriji za enoletno vinjeto treba odšteti 73,80 evra, za dvomesečno 22,20 evra in za desetdnevno 7,70 evra. Vinjete za motorna kolesa pa znašajo 29,50 evra za eno leto, 11,10 evra za dva meseca in 4,40 evra za deset dni.
Italijani z odprto-zaprtim sistemom
Na skorajda vseh avtocestah v Italiji se mora plačati cestnina. Poleg cestnine se v Italiji plačujejo tudi predori Frejus, Veliki St. Bernard, Mont Blanc in predor Munt la Schera. Cestnina se v Italiji obračunava na dva sistema: zaprti in odprti tip. Večina avtocest je zaprtega tipa, zato se cestnina plačuje po prevoženih odsekih. Cestnino je mogoče plačati z gotovino, s kreditnimi karticami ali sistemom VIACARD (vrednostna kartica z dobroimetjem 25 evrov ali 50 evrov).
Novosti tudi na Madžarskem
S 1. januarjem 2008 so Madžari uvedli nov sistem plačevanja za uporabo avtocest s potrdili, ki so lahko tudi v elektronski obliki. Kupiti jih je mogoče na posebnih avtomatih na madžarskih bencinskih črpalkah, po mobilnem telefonu ali pa kar po spletu. Kupec ob nakupu prejme potrdilo (pri nakupu po mobilnem telefonu v obliki SMS-sporočila), na katerem mora biti navedena registrska oznaka vozila, oznaka države, cestninski razred in datum začetka veljavnosti.
Nekateri z vinjetami, drugi sploh brez cestnin
Cestnina se za osebna vozila v Nemčiji ne plačuje. V Belgiji se avtoceste ne plačuje, plačati je treba le predor Liefkenshoek pri Antwerpnu. Prav tako se tudi na Nizozemskem cestnine ne plačuje, plačati je treba le predor Kil Tunnel. V Švici je za vožnjo po avtocestah in hitrih cestah treba imeti švicarsko vinjeto, ki pa je le letna in ima veljavnost od 01. 12. do 31. 01. naslednjega leta (točno 14 mesecev). Cena letne vinjete je 40 CHF (25 evrov), kazen za vožnjo brez vinjete je 100 CHF + nakup letne vinjete.
Različne rešitve v Franciji in Veliki Britaniji
Francija ima približno 10.000 km avtocest, upravlja pa jih več družb (npr. SAPRR IN ASF). Uporaba avtocest je plačljiva, prav tako pa je treba plačati tudi nekatere predore. V Veliki Britaniji se plačujejo določeni predori, mostovi in avtocesta M6 pri Birminghamu (za osebna vozila 2 GBP, za motorna kolesa pa 1 GBP). Posebnost: cena cestnine se plačuje po dveh tarifah - dnevni in nočni. Cestnina se plačuje tudi za vožnjo po širšem središču Londona - od ponedeljka do petka med 7:00 in 18:00 je treba plačati 8 GBP (približno 12 evrov).
Kako je s cestninami na Balkanu?
Na Hrvaškem se cestnina plačuje glede na prevožene kilometre, poleg avtocest pa se plačujejo še predor Učka, viadukt Mirna in most na otok Krk. Cestnina se lahko plačuje v gotovini (HRK, EUR, USD, CHF) ali s kreditnimi karticami, plačati pa jo je mogoče tudi s predplačniško kartico Smart in z elektronsko kartico ENC. V Srbiji se cestnina plačuje v valuti CSD (dinarji), lahko pa tudi z evri. Če plačate z evri, vam zaračunajo okoli 20 % višjo ceno cestnine. Letos bo na vsem avtocestnem omrežju uveden predplačniški sistem elektronskega brezgotovinskega cestninjenja. V Bosni in Hercegovini je predvideno, da se bo na 28-ih kilometrih avtoceste A1 Sarajevo-Visoko-Dobrinje plačevala cestnina od 1. aprila 2008 naprej. V Črni gori se cestnina ne plačuje, treba je plačati le predor Sozina na relaciji Bar-Podgorica.
Nela petek, 7. marec 2008 ob 11:40
ANKETA
Ali podpirate uvedno vinjet? Odgovorilo je 4134 lidi.
- z da je odgovorilo 58%, 2405 lidi
- z ne je odgovorilo 36%, 1502 lidi
- z nevem pa 5% se provi 227 lidi
...jaz sem tudi za vinjete.
MHA petek, 7. marec 2008 ob 15:17
Jas bi tüdi nejrešji vida vinjete pa AC brez gužve, san, te jih nej uvedejo za fsa vozila, ne pa san za osebna, ali kak de te to vün vidlo, avti do se vozili skozi cestninske postaje, tovorjoki pa do gužvo delali na postajah, dere do plačüvali
Neven zake postovlajo na Gorensken cestninsko postajo vredno 3 miljone € zej pa do jo na kunci rušili, po de koštalo. Či so mislili za dve leti uvesti elektronsko cestninjenje, te ali resen ne ven, či se jin je spločalo to povati. Pa zanimle me što de duge plačüva, ob morebitni uvedbi vinjet, ki jih mo držova za AC
Pepek z brega petek, 7. marec 2008 ob 15:46
Polek totih vinjet bomo opet mi siromačeki, keri se nejmeje po avtocestah vozimo, gor pločali.
Po ten, kak nas cecajo, bode desetdnevna vinjeta koštala bor ednok več, kak pa zej pride cestnina do Kopra pa nazoj, tak ka boš za eno vožjo ploča precik več kak zej.
Letna pa se tüdi nede spločala (bor nan ne), da tekokrot neš lezja prta Loblani (razen keri tan živijo, pa študerajo), ka bi jo redno iskoristja.
Nela sobota, 8. marec 2008 ob 00:59
Po vročih in dolgotrajnih razpravah o cestninjenju na avtocestah je vlada potrdila predlog ministrstva za promet, da v Sloveniji za osebna vozila dobimo vinjete. Cestninjenje tovornjakov ostaja nespremenjeno. Vinjete naj bi nadomestile pobiranje enkratnih cestnin in bi veljale do uvedbe satelitskega cestninjenja. Slednje naj bi za tovornjake zaživelo do leta 2009, za ostale uporabnike avtocest pa do 2010.
Prometni minister Radovan Žerjav o konkretnih cenah vinjet ni želel govoriti. Finančni izračun ministrstva je sicer pokazal vzdržnost sistema, ki prinaša več pozitivnih kot negativnih učinkov. Je pa dodal, da želijo vinjete uvesti čim prej. Ravno zaradi tega bodo morali na ministrstvu natančen načrt o uvedbi vinjet pripraviti že do naslednje seje vlade, ki bo čez 14 dni. Šele takrat bo jasno, kdaj bomo vinjete dobili. Razvidno pa bo tudi ali bo vlada upoštevala priporočila UMAR in cene za vinjete nastavila med 11, kolikor naj bi stala dnevna, in 213 evrov, kolikor bi naj stala letna vinjeta.
Na napovedano uvedbo vinjet so se odzvali v SNS. Predsednik stranke Zmago Jelinčič temu ostro nasprotuje, saj gre, po njegovem mnenju, za slabo in politično naravnano odločitev. "Glede na to, da gre pri uvedbi vinjet za pavšalno obračunavanje cestnine, bodo predvsem na boljšem tisti, ki vsakodnevno oz. pogosto uporabljajo avtoceste, na slabšem pa bodo občasni uporabniki avtocest," še pravi Jelinčič. Po njegovem mnenju je obstojoči sistem bistveno bolj pravičen. "Zato se sprašujemo, kakšen je resničen namen uvedbe vinjet, glede na to, da cestninjenje tovornjakov ostaja nespremenjeno, kar pomeni, da cestninske postaje ostajajo, torej ostaja tudi gneča." Kot je še dodal Jelinčič, bi bila uvedba vinjet smiselna le v primeru, če bi ukinili obvezno plačilo nadomestila za uporabo cest in da celoletna vinjeta ne bo presegala cene celoletne vinjete v Avstriji.
...no to pa je Jelincic dobro povedo moren recti.
Na Darsu so zatrdili, da vinjete ne bodo stale 213 evrov, ampak bo cena skoraj zagotovo nižja od 100 evrov. Na točno ceno pa bo treba še počakati.
Mater tota cena pa je katastrofalna, 213€, pa kdo bi si to lehko privoscija, ce so cistak znoreli? Avstrijci mojo vinjeto za 74€, a nasi pa sanjajo o 213€, adijo pamet.
Nela sreda, 12. marec 2008 ob 12:27
Glih mojo debato na Radiji Maxi o vinjetah.
prlek1825 sreda, 12. marec 2008 ob 23:13
upam ke de jim debata uspela ke nedo glih tak droge vinjete kak so obečali, ke de si jo lehko vsako povprečen slovenec privoščjo!
MHA sreda, 19. marec 2008 ob 11:45
Za letno vinjeto do 60 evrov?
Ljubljana - MMC RTV SLO
Po neuradnih podatkih naj bi bilo za vinjete, katerih uvedbo naj bi vlada potrdila jutri, treba odšteti med 50 in 60 evri.
Ministrstvo za promet naj bi predlagalo le letne in polletne vinjete, te bi stale od 30 do 40 evrov, sistem pa naj bi bil uveden že 1. julija.
Vlada naj bi sicer svoj sklep sprejela na četrtkovi seji, zadnji izračuni pa kažejo, da bi Dars s cestninami pobral približno toliko kot zdaj, če bi letno vinjeto kupilo pol milijona Slovencev, polletno pa dva milijona in pol tranzitnih potnikov. Z vinjetami bi tako v enem letu zaslužili okoli 130, skupaj s cestninjenjem tovornjakov pa 215 milijonov evrov.
Drugi vladni izračuni pa naj bi pokazali, da dohodki Darsa ne bi bili ogroženi, če bi letna vinjeta stala 147 evrov in bi jo kupilo 60 odstotkov lastnikov vozil, registriranih v Sloveniji.
Cestninske postaje ostajajo
Cestninske postaje kljub uvedbi vinjet ostajajo, saj zanje za zdaj niso predvideni nobeni gradbeni posegi. Promet skoznje bo potekal po prilagojeni prometni signalizaciji, podrli pa naj bi jih šele po uvedbi satelitskega cestninjenja.
Za tovornjake ostaja cestininjenje po starem sistemu, namenjene pa jim bodo cestninske steze na desni strani cestišča, torej tiste, ki so zdaj namenjene ABC cestninjenju, ali kombinirane steze. V Darsu razmišljajo tudi, da bi elektronsko ABC-cestininjenje uvedli za vse tovornjake.
Če bo letna vinjeta stala 55 evrov, bo to pomenilo:
5 povratnih voženj iz Ljubljane v Maribor
6 povratnih voženj iz Ljubljane v Koper
17 povratnih voženj iz Ljubljane v Kranj
8 povratnih voženj iz Ljubljane v Čatež
Heh to zej mote, keri ste bli za vinjete, keri se san porkrot na leto pelamo v LJ, bomo mogli küpiti polletno vinjeto, da o turistih ne gučin, ki v por vürah prevozijo Slovenijo, ovi de si glih tak moga küpiti polletno.
MHA četrtek, 20. marec 2008 ob 14:55
Julija vinjete za osebna vozila
Ljubljana - MMC RTV SLO
Vlada je sprejela predlog ministra za promet Radovana Žerjava in odločila, da prvega julija uvede vinjete za osebne avtomobile.
Podrobnosti bodo znane po tiskovni konferenci vlade, ki se začne ob 14.00. Večina medijev je sicer poročala, da naj bi država uvedla dve vrsti vinjet, letne in polletne. Po neuradnih izračunih naj bi za letno odšteli 55, za polletno pa 38 evrov.
Tak zej pa mo te meli vinjete, mogli bi še polek letnih pa polletnih dnevne meti, te bi blo super, ne pa mo zej toti keri se san porkrot po AC pelamo mogli küpiti polletno
MHA četrtek, 20. marec 2008 ob 18:52
Vloda je določila ceno vinjet, in sicer de za letno trebalo pločati 55€, za polletno pa 35€. Motoriston pa de na volo letna vinjeta po ceni 22,5€. Vinjeto te si mogli küpiti či te se pelali po avtocesti ali pa po hitri cesti, taka pomurska AC pride tüdi f poštef. Višina kazni, či vas dobije brez vinjete, pa se še ne ve.
MILAN četrtek, 20. marec 2008 ob 20:13
kdo de kontrolera vinjete
pa keko de kazen??????????????
Verjetno de tak kak pri prekrških
če pločaš v 15 tih dneh je pol cene
tan ped avto cestoj mo si mejovali vinjete HE-HE-HE
MHA četrtek, 20. marec 2008 ob 20:14
MHA je napisal/a:
Vloda je določila ceno vinjet, in sicer de za letno trebalo pločati 55€, za polletno pa 35€. Motoriston pa de na volo letna vinjeta po ceni 22,5€. Vinjeto te si mogli küpiti či te se pelali po avtocesti ali pa po hitri cesti, taka pomurska AC pride tüdi f poštef. Višina kazni, či vas dobije brez vinjete, pa se še ne ve.
Za motoriste bi nej prišla vinjeta 27€ in ne 22,5€ kak so prvo napisali mediji.
Vinjete pa do kontrolerali na začetki policeji, kesneje ko pa do se delafci kej pobirajo zej cestnino usposobili, pa do potli uni dale kontrolerali.Na zadnje urejal: MHA, dne: 20.03.2008 ob 19:17