Res je, da so se vinjete v Sloveniji ''rodile'' praktično čez noč, a približuje se 1. julij, ko bodo zaživele vinjete, ki pa jih Darsov koledar ne predvideva.
Približuje se dan, ko bodo začele veljati vinjete, Dars pa še vedno ponuja zloženke, v katerih informira voznike o ABC načinu cestninjenja, niti besedice ne nameni novemu načinu plačevanja, torej vinjetam. Za dodatna pojasnila smo se obrnili na Dars, kjer za nas pripravljajo odgovor.
Prve vinjete naj bi vozniki lahko kupili v drugi polovici junija.
Poslanci so prejšnji petek potrdili novelo zakona o javnih cestah, ki do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja za osebna vozila uvaja vinjete kot način za plačevanje cestnine za uporabo vseh cestninskih cest.
Vinjete bodo zaživele s 1. julijem in veljale za osebne avtomobile, medtem ko bodo tovorna vozila do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja ostala na obstoječem sistemu. Vozniki osebnih avtomobilov bodo morali za enoletno vinjeto odšteti 55 evrov, za polletno pa 35 evrov. Vozniki motornih koles pa bodo za letno vinjeto plačali 27,50 evrov. Kazen za vožnjo brez vinjete bo med 300 in 800 evri. Sredstva iz naslova glob zaradi vožnje brez vinjet pa bodo šla neposredno v državni proračun.
Glede na to, da bodo vinjete uvedli s 1. julijem, bodo letos v uporabi le polletne vinjete. Letne vinjete bodo namreč vezane na koledarsko leto, se pravi od 1. januarja do 31. decembra, medtem ko bodo polletne veljavne šest mesecev in se ne bodo vezale na koledar. Letos naj bi natisnili štiri milijone polletnih vinjet, kar naj bi stalo manj kot pol milijona evrov.
jaz trdim da so vinjete super, nej še malo pločajo tisti v ljubljani tote obvoznice ki jih nejbole kuristijo pa nejceneje skoz pridejo! edino ke se mi ne vidi prav so tote prikolice ke do zej zmrdali z tem! ke de zej ena prikolica ki de se morti dvakrat na leto pelala po avtocesti ki ma 2toni nosilnosti pločala avtocesta tak kak za tovorjoka ki se vsaki den pela po avtocesti! tu neje pravica!
pa nemre nan v pomurji vinjete uveljavljati na toten "dreki" od avtoceste, kera sploh ni.
kaj se pa tiče vinjet, mislin ka bi mogli nareti vinjeto še 10 dnevno, tak kak je v avstriji.
nešče keri ide v avstrijo ali pa skoz njo enkrat letno, kupi 10 dnevno vinjeto, nede pa kupuva celoletne ali polletne.
tak bi tudi pri nas moglo biti.
Ja, bor 10 dnevna bi še mogla biti. San te bi držova dosti meje penes dobila notri, turisti pa še neke ostalih Slovencof bi si vzelo 10 dnevno, odvisno tüdi keko bi ceno dali za 10 dnevno. Držovi pa se gre, kak bi čin več penes notri dobila.
Kako čez Slovenijo brez vinjete?
Po medijih že kroži zemljevid za obvod avtocest
Zemljevid za obvod avtocest
– Odkar se je Slovenija odločila za polletno in letno vinjeto, se hrvaška javnost ukvarja z vprašanjem, kako se čez Slovenijo prebiti do Italije in Avstrije brez plačila 35 evrov cestnine. Na Hrvaškem so se tako pojavila razmišljanja o raznih možnostih in na koncu se je uveljavil načrt potovanja po starih cestah v treh smereh: proti vzhodni Avstriji prek Maribora, do Karavank, Nove Gorice in Trsta pa prek Ljubljane.
Jutarnji list je analiziral tri tranzitne smeri skozi Slovenijo proti Avstriji in Italiji in ponudil alternativne poti, na katerih ni treba plačati cestnine. Tako se od Zagreba do Maribora potuje po stari cesti do mejnega prehoda Macelj in potem naprej po isti cesti prek Hajdine do avstrijske meje. Ljubljana je vozlišče ponovno aktualnih potovanj po magistralnih cestah proti Karavankam, Novi Gorici in Trstu. Proti Karavankam se vozi mimo Škofje Loke in Radovljice, proti Novi Gorici in Trstu pa prek Vrhnike in Komna. Od Maclja do Šentilja je 60, od Obrežja/Bregane do Karavank 170 in od Obrežja/Bregane do Fernetičev 230 kilometrov.
Kot piše Jutarnji list, je problem ta, da Slovenija še nima zgrajene mreže avtocest in zaprtega sistema plačila cestnine. Hrvatom tako ni logično, da je treba plačati 35 evrov le za 14 kilometrov avtoceste (Maribor-Šentilj) od 90 kilometrov, ki jih morajo prevoziti, da s slovensko-hrvaške meje prek Maribora pridejo do avstrijske meje. Podobno nelogičnost vidijo pri 20 kilometrih nedokončane avtoceste na območju Trebnjega na relaciji Obrežje/Bregana-Ljubljana.
www.delo.si/index.php?sv_path=41,35,294682Na zadnje urejal: erof, dne: petek, 9. maj 2008 ob 13:44
Hrvaškim in nemškim voznikom, ki jih razburja uvedba vinjet, se pridružujejo tudi avstrijski. Evropsko združenje avtoklubov pa napoveduje tožbo.
Združenje evropskih avtomobilskih klubov od Slovenije zahteva tudi uvedbo krajših, 10-dnevnih ali mesečnih vinjet, v nasprotnem primeru napoveduje skupinsko tožbo, saj menijo, da je napovedani slovenski način cestninjenja neskladen z evropsko zakonodajo.
Severni sosedje, ki se jim predvidene cene polletnih in letnih vinjet zdijo previsoke, opozarjajo, da je bila tudi Avstrija zaradi pritiska Bruslja prisiljena uvesti tudi 10-dnevne nalepke.
Avtocestne vinjete za letos in prihodnje leto bo tiskal konzorcij Riko-Optaglio, in to za 995.040 evrov. DARS je odločal med štirimi ponudniki, slovensko-æeški konzorcij pa je za izvedbo zahteval najmanj denarja. Švicarska družba Epitex je zahtevala 1,07 milijona evrov, Cetis 2,38 milijona in Kig 2,55 milijona evrov. Neizbrani ponudniki imajo za vložitev zahteve za revizijo na voljo do 29. maja.
Evo, kak se bunijo, kak se tüdi nebi, či za dve vüri vožje po SLO morejo pločati 35€. Bojše bi blo či bi še toti dve leti počakali na elektronsko cestninjenje, ali pa fsej naredli 10 dnevno vinjeto.
Je blo zej po radji, ka vinjete nedo natisjene do 01. julija, ker se je Cetis pritožja na razpis. Bomo pa pre dobili nekša začasna potrdila, kera do valala kak vinjeta.
To de šele bedarija. Zej do uvedli vinjete, ki jih v bistvi sploh nede. Mo meli nekša potrdila al ke Te bi res rejši počakali na elektronsko cestninjenje, ne pa se zej zajebovlejo s ten pa eni pa ovi se bunijo, ...
Samo zanimivo, eno podjetje ponudi slab miljon€ za izdelavo(Riko-Optaglio), Celjski Cetis pa če meti čez 2,3miljone € za je Čudno ka si bor približno neso cene iste. Pitaj boga keko vikendic pa avtov so kcoj šteli. No zaj pa se gre te cetis pritoži in zahteva revizijo, tak ka še sreča če mo vinjete meli sploh do konca leta. Zaj pa te dopove enemi nemci ali pa madžari ka mo falat papira valo za vožjo po avtocesti. Bojše bi bilo ka bi tečas gor lepili poštne znamke, ki bi pač drža le do prvega deža
eden naših najbolj provokativnih politikov (vrjetno tudi edini) je spet uspel z novo izjavo...
na temo "uvedbe vinjet" je reku, da bi lahko na vinjete dali naš logo "i feel slovenia" zato, da usi hrvati, ki bi bili primorani jo kupiti celo leto gledaš naš logo i feel slovenia. XD
Slovenske vinjete gredo Hrvatom čedalje bolj v nos. Zopet se je našel nekdo, ki je pripravil napotke za pot po Sloveniji brez nakupa vinjete. Tako natančnega zemljevida, z vsemi vrisanimi krožišči, ni pričakoval nihče.
Na Hrvaškem se že nekaj časa ukvarjajo s tem, kako se na različne načine izogniti plačevnju vinjet, ki bodo s 1. julijem obvezne za vse voznike na avtocestah. Večernji list je raziskal, kako se prebiti iz Hrvaške preko Maribora do Avstrije, ne da bi plačali 35 evrov za polletno vinjeto.
"Nič nimam proti, da za pot od Zagreba do Karavank plačam 35 evrov, saj prevozim več kot 200 kilometrov po avtocesti. No, vsekakor pa je noro, da ko se odpravim v svoje priljubljeno nakupovalno središče v Gradcu, za 10 minutno vožnjo po avtocesti plačam 35 evrov. Nočem plačati tega“, je dejal nek Zagrebčan. Na tem internetnem naslovu je nekdo pripravil natančen vodič, kako se izogniti plačilu vinjete: www.pinteric.com.
V navodilih je zapisano, da voznik, ko pride v Maribor, vozi samo naravnost. Potem ko se vozi po nadvozu, je potrebno v bližini Baumaxa zaviti desno. Čez tri semaforje (po dveh kilometrih vožnje) voznik pride na Titov most. Potrebno je priti do železniške postaje, potem pa naravnost, kjer po štirih kilometrih voznik pri drugem semaforju zavije levo. Tukaj vozi pod hitro cesto in avtocesto.
Po manj kot kilometru vožnje voznik zavije levo in po 300 metrih pride do krožnega prometa, kjer ena cesta vodi proti Madžarski, druga pa proti Avstriji. Tam je potrebno zaviti na navadno cesto proti Pesnici, voziti skozi to mesto in Šentilj. Po 20 kilometrih voznik prispe na mejo Slovenija - Avstrija. Po dveh kilometrih na izhodu Spielfeld-Strasse je potrebno zaviti na avtocesto ali pa se potuje po stari cesti do Gradca.
Toti problem de se rešja som od sebe. Saj se lahko Hrvatje pelajo tak kak je toti stric narisa. Samo kdo do se oni vsi spravili na toto traso bode grotala gužva. Pa še center Maribora morajo prevoziti, kej je ob prometni konici tudi ne samo tak lahko. Pa omejitev je večina tu 50km/h ali 70 km/h. Naj jih policija oglobi zaradi prekoračitve...ha,ha te pa de hec.
In glede na to, da grejo ponavadi v šoping enkrat na mesec bodo po mojem že drugič razmislili, če bi vseeno kupili vinjeto. Ali pa se bodo odločili za šoping v Maribori. V vsakem primeru je zmaga naša. Samo popuščati jim nesmimo. Sami lahko zbirajo ali vinjeto al pa gužvo.
to kar je ta narisal sploh ni slabo, glede na to da zaenkrat je avocesta samo od sentilja do maribora (12km).
za teh 12km placevati polletno vinjeto za 2x letni soping v seisbergu je nesmiselno. ko bodo nasi naredli avtocesto maribor - gruskovje, potem pa bo to izplacljivo.Na zadnje urejal: optix, dne: četrtek, 19. junij 2008 ob 16:01
Za dodajanja objave se prijavite.Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike Prlekija-on.net. Pri komentiranju se držite teme, ne uporabljajte sovražnega govora in upoštevajte pravila.
Nela ponedeljek, 28. april 2008 ob 13:35
Dars: Kupite ABC!
Res je, da so se vinjete v Sloveniji ''rodile'' praktično čez noč, a približuje se 1. julij, ko bodo zaživele vinjete, ki pa jih Darsov koledar ne predvideva.
Približuje se dan, ko bodo začele veljati vinjete, Dars pa še vedno ponuja zloženke, v katerih informira voznike o ABC načinu cestninjenja, niti besedice ne nameni novemu načinu plačevanja, torej vinjetam. Za dodatna pojasnila smo se obrnili na Dars, kjer za nas pripravljajo odgovor.
Prve vinjete naj bi vozniki lahko kupili v drugi polovici junija.
Poslanci so prejšnji petek potrdili novelo zakona o javnih cestah, ki do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja za osebna vozila uvaja vinjete kot način za plačevanje cestnine za uporabo vseh cestninskih cest.
Vinjete bodo zaživele s 1. julijem in veljale za osebne avtomobile, medtem ko bodo tovorna vozila do uvedbe satelitskega sistema cestninjenja ostala na obstoječem sistemu. Vozniki osebnih avtomobilov bodo morali za enoletno vinjeto odšteti 55 evrov, za polletno pa 35 evrov. Vozniki motornih koles pa bodo za letno vinjeto plačali 27,50 evrov. Kazen za vožnjo brez vinjete bo med 300 in 800 evri. Sredstva iz naslova glob zaradi vožnje brez vinjet pa bodo šla neposredno v državni proračun.
Glede na to, da bodo vinjete uvedli s 1. julijem, bodo letos v uporabi le polletne vinjete. Letne vinjete bodo namreč vezane na koledarsko leto, se pravi od 1. januarja do 31. decembra, medtem ko bodo polletne veljavne šest mesecev in se ne bodo vezale na koledar. Letos naj bi natisnili štiri milijone polletnih vinjet, kar naj bi stalo manj kot pol milijona evrov.
prlek1825 ponedeljek, 28. april 2008 ob 23:23
jaz trdim da so vinjete super, nej še malo pločajo tisti v ljubljani tote obvoznice ki jih nejbole kuristijo pa nejceneje skoz pridejo! edino ke se mi ne vidi prav so tote prikolice ke do zej zmrdali z tem! ke de zej ena prikolica ki de se morti dvakrat na leto pelala po avtocesti ki ma 2toni nosilnosti pločala avtocesta tak kak za tovorjoka ki se vsaki den pela po avtocesti! tu neje pravica!
kobreti četrtek, 1. maj 2008 ob 10:04
Ja tote ABC toblice pa še zmeraj veselo kcoj davlejo pri avtomobilsken zavarovanji Generali, makar do velale še samo dvo meseca
MHA četrtek, 1. maj 2008 ob 11:41
Sej lehko potli toto ABC toblico odoš DARS-i, meni se zdi či je do 7 let stara, ka ti DARS gvera peneza za jo.
optix četrtek, 1. maj 2008 ob 13:32
pa nemre nan v pomurji vinjete uveljavljati na toten "dreki" od avtoceste, kera sploh ni.
kaj se pa tiče vinjet, mislin ka bi mogli nareti vinjeto še 10 dnevno, tak kak je v avstriji.
nešče keri ide v avstrijo ali pa skoz njo enkrat letno, kupi 10 dnevno vinjeto, nede pa kupuva celoletne ali polletne.
tak bi tudi pri nas moglo biti.
MHA četrtek, 1. maj 2008 ob 13:51
Ja, bor 10 dnevna bi še mogla biti. San te bi držova dosti meje penes dobila notri, turisti pa še neke ostalih Slovencof bi si vzelo 10 dnevno, odvisno tüdi keko bi ceno dali za 10 dnevno. Držovi pa se gre, kak bi čin več penes notri dobila.
erof petek, 9. maj 2008 ob 14:39
Kako čez Slovenijo brez vinjete?
Po medijih že kroži zemljevid za obvod avtocest
Zemljevid za obvod avtocest
– Odkar se je Slovenija odločila za polletno in letno vinjeto, se hrvaška javnost ukvarja z vprašanjem, kako se čez Slovenijo prebiti do Italije in Avstrije brez plačila 35 evrov cestnine. Na Hrvaškem so se tako pojavila razmišljanja o raznih možnostih in na koncu se je uveljavil načrt potovanja po starih cestah v treh smereh: proti vzhodni Avstriji prek Maribora, do Karavank, Nove Gorice in Trsta pa prek Ljubljane.
Jutarnji list je analiziral tri tranzitne smeri skozi Slovenijo proti Avstriji in Italiji in ponudil alternativne poti, na katerih ni treba plačati cestnine. Tako se od Zagreba do Maribora potuje po stari cesti do mejnega prehoda Macelj in potem naprej po isti cesti prek Hajdine do avstrijske meje. Ljubljana je vozlišče ponovno aktualnih potovanj po magistralnih cestah proti Karavankam, Novi Gorici in Trstu. Proti Karavankam se vozi mimo Škofje Loke in Radovljice, proti Novi Gorici in Trstu pa prek Vrhnike in Komna. Od Maclja do Šentilja je 60, od Obrežja/Bregane do Karavank 170 in od Obrežja/Bregane do Fernetičev 230 kilometrov.
Kot piše Jutarnji list, je problem ta, da Slovenija še nima zgrajene mreže avtocest in zaprtega sistema plačila cestnine. Hrvatom tako ni logično, da je treba plačati 35 evrov le za 14 kilometrov avtoceste (Maribor-Šentilj) od 90 kilometrov, ki jih morajo prevoziti, da s slovensko-hrvaške meje prek Maribora pridejo do avstrijske meje. Podobno nelogičnost vidijo pri 20 kilometrih nedokončane avtoceste na območju Trebnjega na relaciji Obrežje/Bregana-Ljubljana.
www.delo.si/index.php?sv_path=41,35,294682Na zadnje urejal: erof, dne: petek, 9. maj 2008 ob 13:44
prlek1825 petek, 9. maj 2008 ob 23:07
prav tak ke je hrvotom vsej enkrat nekej ne logično!
MHA sreda, 21. maj 2008 ob 17:13
Vinjete - raztrgane, še preden so nalepljene
Ljubljana - MMC RTV SLO
Hrvaškim in nemškim voznikom, ki jih razburja uvedba vinjet, se pridružujejo tudi avstrijski. Evropsko združenje avtoklubov pa napoveduje tožbo.
Združenje evropskih avtomobilskih klubov od Slovenije zahteva tudi uvedbo krajših, 10-dnevnih ali mesečnih vinjet, v nasprotnem primeru napoveduje skupinsko tožbo, saj menijo, da je napovedani slovenski način cestninjenja neskladen z evropsko zakonodajo.
Severni sosedje, ki se jim predvidene cene polletnih in letnih vinjet zdijo previsoke, opozarjajo, da je bila tudi Avstrija zaradi pritiska Bruslja prisiljena uvesti tudi 10-dnevne nalepke.
Avtocestne vinjete za letos in prihodnje leto bo tiskal konzorcij Riko-Optaglio, in to za 995.040 evrov. DARS je odločal med štirimi ponudniki, slovensko-æeški konzorcij pa je za izvedbo zahteval najmanj denarja. Švicarska družba Epitex je zahtevala 1,07 milijona evrov, Cetis 2,38 milijona in Kig 2,55 milijona evrov. Neizbrani ponudniki imajo za vložitev zahteve za revizijo na voljo do 29. maja.
Evo, kak se bunijo, kak se tüdi nebi, či za dve vüri vožje po SLO morejo pločati 35€. Bojše bi blo či bi še toti dve leti počakali na elektronsko cestninjenje, ali pa fsej naredli 10 dnevno vinjeto.
MHA torek, 27. maj 2008 ob 16:29
Je blo zej po radji, ka vinjete nedo natisjene do 01. julija, ker se je Cetis pritožja na razpis. Bomo pa pre dobili nekša začasna potrdila, kera do valala kak vinjeta.
Dejan torek, 27. maj 2008 ob 16:45
To de šele bedarija. Zej do uvedli vinjete, ki jih v bistvi sploh nede. Mo meli nekša potrdila al ke Te bi res rejši počakali na elektronsko cestninjenje, ne pa se zej zajebovlejo s ten pa eni pa ovi se bunijo, ...
kobreti sreda, 28. maj 2008 ob 09:59
Samo zanimivo, eno podjetje ponudi slab miljon€ za izdelavo(Riko-Optaglio), Celjski Cetis pa če meti čez 2,3miljone € za je Čudno ka si bor približno neso cene iste. Pitaj boga keko vikendic pa avtov so kcoj šteli. No zaj pa se gre te cetis pritoži in zahteva revizijo, tak ka še sreča če mo vinjete meli sploh do konca leta. Zaj pa te dopove enemi nemci ali pa madžari ka mo falat papira valo za vožjo po avtocesti. Bojše bi bilo ka bi tečas gor lepili poštne znamke, ki bi pač drža le do prvega deža
MHA sreda, 28. maj 2008 ob 19:55
Heh, san bi te meja celo šejbo znamk naleplenih, ka bi se te lehko pela po AC
stajerc13 sreda, 4. junij 2008 ob 12:00
eden naših najbolj provokativnih politikov (vrjetno tudi edini) je spet uspel z novo izjavo...
na temo "uvedbe vinjet" je reku, da bi lahko na vinjete dali naš logo "i feel slovenia" zato, da usi hrvati, ki bi bili primorani jo kupiti celo leto gledaš naš logo i feel slovenia. XD
ta pa use poveže s hrvati
Dejan sreda, 4. junij 2008 ob 14:35
Lehko bi napopa samo direkten link do tote objave: http://obala.net/pogovori/messages/index.php?thread_page=0&agora=21.1011322
Pa o ten smo že gučali.
MHA torek, 17. junij 2008 ob 14:32
Gnes se je začela prodaja polletnih vinjet. Či so zej naredli vinjete, ali do odovali nekša potrdila?
Nela četrtek, 19. junij 2008 ob 11:38
Nela četrtek, 19. junij 2008 ob 11:46
Razburjen Hrvat: 'Ne dam 35 evrov'
Slovenske vinjete gredo Hrvatom čedalje bolj v nos. Zopet se je našel nekdo, ki je pripravil napotke za pot po Sloveniji brez nakupa vinjete. Tako natančnega zemljevida, z vsemi vrisanimi krožišči, ni pričakoval nihče.
Na Hrvaškem se že nekaj časa ukvarjajo s tem, kako se na različne načine izogniti plačevnju vinjet, ki bodo s 1. julijem obvezne za vse voznike na avtocestah. Večernji list je raziskal, kako se prebiti iz Hrvaške preko Maribora do Avstrije, ne da bi plačali 35 evrov za polletno vinjeto.
"Nič nimam proti, da za pot od Zagreba do Karavank plačam 35 evrov, saj prevozim več kot 200 kilometrov po avtocesti. No, vsekakor pa je noro, da ko se odpravim v svoje priljubljeno nakupovalno središče v Gradcu, za 10 minutno vožnjo po avtocesti plačam 35 evrov. Nočem plačati tega“, je dejal nek Zagrebčan. Na tem internetnem naslovu je nekdo pripravil natančen vodič, kako se izogniti plačilu vinjete: www.pinteric.com.
V navodilih je zapisano, da voznik, ko pride v Maribor, vozi samo naravnost. Potem ko se vozi po nadvozu, je potrebno v bližini Baumaxa zaviti desno. Čez tri semaforje (po dveh kilometrih vožnje) voznik pride na Titov most. Potrebno je priti do železniške postaje, potem pa naravnost, kjer po štirih kilometrih voznik pri drugem semaforju zavije levo. Tukaj vozi pod hitro cesto in avtocesto.
Po manj kot kilometru vožnje voznik zavije levo in po 300 metrih pride do krožnega prometa, kjer ena cesta vodi proti Madžarski, druga pa proti Avstriji. Tam je potrebno zaviti na navadno cesto proti Pesnici, voziti skozi to mesto in Šentilj. Po 20 kilometrih voznik prispe na mejo Slovenija - Avstrija. Po dveh kilometrih na izhodu Spielfeld-Strasse je potrebno zaviti na avtocesto ali pa se potuje po stari cesti do Gradca.
Tunč četrtek, 19. junij 2008 ob 15:46
Toti problem de se rešja som od sebe. Saj se lahko Hrvatje pelajo tak kak je toti stric narisa. Samo kdo do se oni vsi spravili na toto traso bode grotala gužva. Pa še center Maribora morajo prevoziti, kej je ob prometni konici tudi ne samo tak lahko. Pa omejitev je večina tu 50km/h ali 70 km/h. Naj jih policija oglobi zaradi prekoračitve...ha,ha te pa de hec.
In glede na to, da grejo ponavadi v šoping enkrat na mesec bodo po mojem že drugič razmislili, če bi vseeno kupili vinjeto. Ali pa se bodo odločili za šoping v Maribori. V vsakem primeru je zmaga naša. Samo popuščati jim nesmimo. Sami lahko zbirajo ali vinjeto al pa gužvo.
optix četrtek, 19. junij 2008 ob 16:55
to kar je ta narisal sploh ni slabo, glede na to da zaenkrat je avocesta samo od sentilja do maribora (12km).
za teh 12km placevati polletno vinjeto za 2x letni soping v seisbergu je nesmiselno. ko bodo nasi naredli avtocesto maribor - gruskovje, potem pa bo to izplacljivo.Na zadnje urejal: optix, dne: četrtek, 19. junij 2008 ob 16:01