Janez Janša in Ivan Štuhec v Veržeju govorila o osamosvojitvi in Sloveniji danes, ki je ponovno na prelomnici
Na pogovornem večeru sta sodelovala Janez Janša, obrambni minister prve slovenske vlade in dr. Ivan Štuhec, moralni teolog
Prlekija-on.net, ponedeljek, 12. oktober 2015 ob 10:31
Ivan Štuhec in janez Janša sta se na pogovornem večeru dotaknila številnih tem
V petek, 9. oktobra, je v Veržeju v Kulturnem domu, potekal pogovorni večer z naslovom Osamosvojitev in Slovenija danes - ponovno na prelomnici. Na pogovornem večeru sta sodelovala Janez Janša, obrambni minister prve slovenske vlade in dr. Ivan Štuhec,
moralni teolog, ki sta se v pogovoru dotaknila dogajanja v času
osamosvajanja Slovenije, politike,
medijskega in sodnega sistema ter tudi aktualne begunske
problematike in družinskega zakonika. Dogodek je organizirala Slovenska
demokratska mladina, obiskovalci pa so napolnili dvorano. Za kulturni
program je poskrbela družina Ivančič iz Veržeja.
»V Sloveniji skoraj v ničemer ni strinjanja, razen kar se tiče nezadovoljstva«
Janez Janša se
je dotaknil proslave ob 25. obletnici ustanovitve
Manevrske strukture narodne zaščite (MSNZ). Kot je dejal so tam sedeli
ljudje, ki so bili vzrok za to, da je bilo potrebno MSNZ sploh
organizirati, kar je pokazalo na protislovje, ki slika situacijo v
Sloveniji in vzroke za splošno stanje, ki ga danes v Sloveniji vsi
delimo, kjer skoraj v ničemer ni strinjanja, razen kar se tiče
nezadovoljstva.
Janša je še povedal, da v Sloveniji vlada splošno
prepričanje, da smo zaradi razrednega spopada, državljanske vojne in
komunistične revolucije še vedno usodno razdeljeni, delitev pa se je še
poglobila ali na istih ločnicah na novo vzpostavila v času slovenske
osamosvojitve. Slovenci so bili, kar se osamosvojitve tiče, dejansko
zelo enotni, saj je 90 odstotkov glasovalo za samostojnost, v politiki
pa take enotnosti kot pri narodu ni bilo. V politiki je bila ločnica ali
si za Slovenijo ali za Jugoslavijo.
Beseda je tekla tudi o razoroževanju Teritorialne obrambe, kjer je
bila Slovenija 85% razorožena, pobrali so vso težko orožje oz.
onemogočili dostop do njega. Ob
tem se je Janša vprašal, ali bi nas JLA sploh napadla, če bi Slovenija
razpolagala z oboroženo silo, kakršno je imela pred razorožitvijo. "Če
ne bi bilo te razorožitve, ki sta jo Jože Pučnik in kasneje Ivan Oman
označila za veleizdajo in za katero nikoli nihče ni odgovarjal, se
Miloševič niti ne bi odločil, da gre z vojsko nad Slovenijo".
Ivan Štuhec se je navezal na razorožitev Slovenije in pojasnil: "Poleg
tega, da so razorožili slovensko teritorialno obrambo, so razorožili
tudi naš zgodovinski spomin s tem, ko so uničili arhive. Naredili so dve
kriminalni dejanji, za kateri nihče ni odgovarjal in se bojim, da tudi
nikoli ne bo." Strinjal se je tudi, da v Sloveniji ni bilo nobene
enotnosti v času odločanja o samostojnosti, vse kar je bilo na levem
polu, vsi so naredili vse pri vsaki stvari, ki jo je poskušal uveljaviti
Demos, da se to ne bi zgodilo. Ker je bil medijski prostor takšen,
kakršen je še danes, mnogi ljudje tega niso videli.
»Stanje v Sloveniji je danes bistveno slabše kot v 80-ih letih«
Štuhec je
povedal, da mu je popolnoma nelogično, kako je mogoče, da je slovenski
narod po plebiscitu izvolil Kučana za svojega predsednika, saj je to
skregano z vsako zdravo pametjo ter je osebno prepričan, da je naša
največja katastrofa to, da smo še naprej volili bivšo garnituro. ter
nadaljeval: "Stanje v Sloveniji je danes bistveno slabše kot v 80-ih
letih. Takrat smo bili v razpoloženju akcije, treba je nekaj narediti,
treba je nekaj spremeniti. Danes so ljudje brezbrižni, nimajo naboja,
nimajo poguma, da je treba vzeti stvari v svoje roke in začeti stvari
spreminjati. Danes so ljudje prepričani, vsi so isti, nič se ne da, nič
se ne izplača, en del skrbi za to, kako bo preživel, en del pa skrbi za
to, kako bo čim več pokradel. To je stanje duha, v katerem smo se znašli."
Štuhec opozarja, da "obstaja
nevarnost, da demokracija postane sredstvo za diktaturo. Demokracija je
krhek družbeni sistem, ki ga je treba ohranjati pri življenju. Če na to
pozabimo, oblast predamo v roke tistim, ki demokracijo izkoriščajo za
svoje privilegije in ne za skupno dobro državljanov."
Štuhec je pokomentiral tudi moralo Mira Cerarja, kar si lahko ogledate v prvem videu spodaj.
»Slovenija nima normalnega medijskega
prostora«
Glede
pravosodja je Janez Janša kot enega ključnih elementov za tako stanje
izpostavil dejstvo, da se pri nas sodi v imenu ljudstva, ljudstvo pa ne
sme poznati tistih, ki sodijo, saj sodnikov ni dovoljeno slikati in jih
javno prikazovati, kar je recimo dovoljeno še na Hrvaškem in celo v
Egiptu ali Tuniziji. "Če bi samo iz ene obravnave primera Patria
večina Slovencev lahko gledala posnetek, bi proces naslednji dan padel.
To je bila taka farsa, da to ne bi moglo preživeti", je o zadevi Patria dejal Janša.
Janša
je pojasnil, da se to dogaja, ker Slovenija nima normalnega medijskega
prostora ter glede stanja na medijskem področju ocenil, da je slabše kot
v Rusiji. Mnenje Janše o tem si lahko ogledate v drugem videu.
Štuhec o družinskem zakoniku
O
družinskem zakoniku Štuhec pravi, da kot duhovnik nima nobenih težav s
tem, da je država sekularna in liberalna. Teologija ne more biti edino
merilo za vzpostavljanje pravnega reda v državi in Cerkev se tega
zaveda. Štuhec je pojasnil, da je potrebno razpravljati in argumentirati
z vidika zdrave pameti, z vidika razuma, z vidika znanosti, z vidika,
ki je vsem ljudem jasen. "Moj argument pri spreminjanju družinske
zakonodaje je sledeč: če mi nekdo lahko dokaže, da sta dva moška ali dve
ženski lahko enako moškemu in ženski, potem s tem nimam težav, lahko
naredite izenačitev. Še vedno pa mislim, da mi tega nihče ne more
dokazati, ne eksperimentalno, ne pravno, ne kakorkoli drugače."
Štuhec je pojasnil, da "nima
težav s tem, da se uredi položaj tistih, ki so istospolno usmerjeni in
živijo v trajnih skupnostih, skupaj oblikujejo premoženje, imajo težave
povezane s socialnimi in zdravstvenimi zadevami in to država mora
urediti, država ni Cerkev. To pa ne pomeni, da mora država spreminjati
stvari, ki se jih ne da spremeniti. Vsi smo različnega spola in tega se
ne da spremeniti."
Janša o begunski krizi in o problemih Slovencev z lastno identiteto
Problema beguncev oz.
migrantov po besedah Janše Evropa na svojem ozemlju ne more rešiti, ker
bo postala takšen prostor, iz katerega oni sedaj bežijo. Več o tem si
lahko ogledate v tretjem videu.
Janša se je ob koncu dotaknil še knjige Noriško kraljestvo, ki jo je
napisal zato, ker kot pravi imamo Slovenci veliko problemov z lastno
identiteto, po njegovih besedah pa je bila ena glavnih značilnosti časa
komunizma, da je oblast skušala prepričati ljudi, da se je zgodovina
začela leta 1945, kar je bilo prej, je bilo označeno za nazadnjaško. Ni
se smelo govoriti o naših rojakih, ki so odšli v Argentino ali drugam,
so pa v času Avstro-Ogrske prispevali h kulturi, vojski, znanosti ali
umetnosti tistega časa in jih najdemo v avstrijskih ali ameriških
enciklopedijah.
Spregovoril je tudi o izvoru Slovencev, kjer v
vseh učbenikih piše, da so Slovenci prišli izza Karpatov nekje med 5. in
6. stoletjem, nikjer ni pisalo čisto natančno. Po Janševih besedah so
ti zapisi čista izmišljotina, pravljica. Nikogar ni zanimalo, kaj se je
dejansko dogajalo na naših tleh pred 2000 leti. Raziskovalo se je čas
Karantanije, tisoč let prej je obstajalo Noriško kraljestvo,
industrijska velesila in o tem nič ne vemo. Po razpoložljivih
zgodovinskih virih je nastal roman Noriško kraljestvo, izmišljena zgodba
postavljena v zgodovinski okvir.
O krizi lastne identitete se je Janša navezal še na državno himno, kjer je opozoril, da v Ustavi piše, da je slovenska himna Prešernova Zdravljica, ki
se je do leta 1994 izvajala v celoti, ko je na Školjčev predlog bil
sprejet zakon, v katerem piše, da je slovenska himna sedma kitica
Zdravljice. "Smo edini narod, ki se v himni ne predstavi, pojemo
himno, ampak ne pojemo o sebi, pojemo drugim," je med drugim Janša povzel besede Borisa Pahorja ter pojasnil, da je SDS večkrat poskušala spremeniti
protiustavni zakon in nikoli ni dobila podpore.
»Pod plaščem begunstva se skriva načrt
za osvajanje evropskega terena«
Štuhec
je razpravo zaključil s povezavo begunske problematike in družine, kjer je dejal, da so evropske države desetletja delale na tem, da družino
uničijo. Po njegovih besedah so v Nemčiji že pred leti vabili tujce,
zato se ne smemo čuditi, če bodo prišli drugi narodi in zasedli prazen
prostor. To je pojasnil na primeru Srbije in Kosova: "Srbi nikoli ne
bi izgubili Kosova, če bi imeli takšno nataliteto, kot jo imajo
Kosovarji. V končni fazi vse odloča biologija."
Nadalje je Štuhec pojasnil, da
se vsa Evropa ukvarja s procentom prebivalcev, ki je drugačne spolne
usmeritve kot ostala večina in če je to glavni problem Evrope, je to
smer v samomor, ker iz istospolnih parov ne nastane nov človek in če ne
bo novih ljudi, bodo prišli ljudje od drugod. Dejal je, da dokler se ta miselnost v
Evropi ne bo spremenila, tako dolgo se ni treba čuditi, če bodo prišli
tudi ljudje, ki so nam tako ali drugače všeč ali ne. Ob tem je še izrazil skrb, da se pod plaščem begunstva skriva načrt
za osvajanje evropskega terena in pri tem Evropa s svojo miselnostjo in
izgubljeno identiteto vse naredi za to, da bo prišlo do kulturne,
miselne ali celo religiozne spremembe in preobrata na evropskem
kontinentu in v veliki meri smo si sami krivi za to.