Povod v pisanje je nastal ob nedavnih pretresih v ljutomerski župniji in murskosoboški škofiji
V četrtek smo objavili komentar zakoncev mag. Mojce Belcl Magdič in Kristjana Belcla »Zanemarili smo zlorabljene in jih pustili same«, ki se nanaša na poročanja nekaterih medijev o dogajanju v murskosoboški škofiji. V komentarju sta izpostavila predvsem novinarja Dejana Karba, ki nam je nato poslal svoj odgovor na to pisanje.
Povezano:
»Zanemarili smo zlorabljene in jih pustili same«
»Odločil sem se za resnico. Ni mi žal.«
Nato se nam je ponovno javil Kristjan Belcl, ki je poslal odgovor na "njegove očitke" in hkrati obljubil, da je to "njemu moj edini in zadnji odgovor". Na odgovor se je nato ponovno odzval tudi Dejan Karba, ki s komentarjem zaključuje to (javno) debato. Tudi mi pozivamo obe strani, da se nadalje o tej temi pogovarjajo na štiri oči oz. v ustreznih ustanovah. Odgovore objavljamo spodaj v celoti.
Dragi Dejan,
ne pustim se zlahka ignoritati in stojim ob svoji ženi.
Pa gremo po vrsti (v odebeljenem tisku trditve g. Karbe):
"Če me že citiraš, me daj vsaj pravilno."
Če že začneš z odvračanjem pozornosti od napisanega, z dlakocepljenjem o citiranju, potem se jasno vidi, da ti primanjkuje argumentov in moraš pač z nečim nadomestiti primanjklaj. Ali trdiš, da besed, ki sva jih citirala, nisi napisal? Ne stojiš za svojimi besedami?
Vsakemu, ki bi kateremukoli otroku skrivil las, bi najprej zlomil čeljust, nato ga pa takega peljal na policijo.
Kot drugo, ni se ti treba delati junaka. Niso vse stvari tako enostavne, kot jih vidiš v filmih.
Dobro veš, kdo in zakaj je spomladi pisal tisto pismo škofu in dobro veš, kdo v tej zgodbi je nor, kdo zrel za psihiatrično oskrbo. Ne sprenevedaj se.
S tem pismom zavajaš že od samega začetka. Nihče od prijaviteljev ni pisal nobenega pisma, ampak so zbrali pogum, šli direktno do škofa ter ga prosili za pomoč. Prav tako spet potrjuješ, zakaj je bilo nujno napisati najino pismo - saj ne moreš mimo svojim lastnih predsodkov in žrtve spolnega nadlegovanja označuješ za "nore", za "zrele za psihiatrično oskrbo" - sem mislil, da nižje ne gre - očitno sem se motil.
Ko mi je pred leti škof Štumpf ponujal v vodenje organizacijo, ki jo pri soboški škofiji zdaj vodiš ti, da bi bil tiho v zadevi Rode, nisem dolgo premišljeval. Odločil sem se za resnico. Ni mi žal. Ali morda za to v tvojem "ker je nujno" pismu ne pišeš nič tudi o ročni blagajni škofije, o kateri sem pisal v tekstu?
Me prav briga, kaj ti je škof pred leti domnevno ponujal. Moja žena je sama prišla na škofijo s projektom družinskega centra, sama je priskrbela stoodstono financiranje s strani Ameriške škofovske konference in od marca letos tam ni več zaposlena. Mislim, ti imaš res bujno domišljijo. Vidim tudi, da si vešč hitro spremeniti temo - povej, kaj imajo finančne nepravilnosti in tvojo presveta ročna blagajna opraviti z duhovnikovim spolnim nadlegovanjem?
- O tem, da bo g. Zrim oproščen teh zadnjih očitkov je prvi pisal g. Votek v Vestniku. Nisi reagirala?
Si slišal za frazo "sodu izbiti dno" - kot novinarju bi ti to moralo biti jasno. Žrtvam posredno groziš z izdajo njihove identitete, jih povezuješ s finančnimi nepravilnostmi na škofiji in jih obtožuješ zarotništva. Pa kdo je tu normalen? Tudi če bo duhovnik v tem primeru "oproščen" s strani Vatikana zaradi pomanjkanja fizičnih dokazov ali česa podobnega, žrtve dobro vedo, da to kar jim je počel, ni prav. Prav tako pa bi to vedela povedati tudi marsikatera ženska ljutomerske župnije, ki zaradi tebe in tebi podobnih raje molči.
Še enkrat: Iti k prijatelju škofu in k neki komisiji brez kančka suverenosti namesto stvar prijaviti na policijo?!
Si pa res dvoličen. Samo predstavljam si, kako bi razglašal to ekspertno skupino kot kronski dokaz, če bi podobno mnenje podali na primer o tvojem preljubem g. Rodetu ali komu drugemu, ki ga imaš tako "rad". Cerkev in tudi škof so jasno povedali, da si žrtve prijave na policijo ne želijo. Veš, spolno nadelgovanje ima več oblik in niso vse zajete v kazenskem zakoniku - so pa zato prav tako ostudne in vredne obsodbe, mogoče sankcij. Zato na tem mestu še enkrat javno prosim gospoda nadškofa oz. škofovsko konferenco, naj se izjasnijo: ali nekdo, ki deklice in ženske prijema za zadnjico in jim dreza v prsi, sme opravljati duhovniško službo brez da bi ga doletele sankcije? Ali pa je takšno početje sprejemljivo za duhovnika?
Ne vem, o kakšni gonji zoper tvojega šefa Štumpfa govoriš? In neke veljake in majhne ljudi omenjaš.. Premisli kdo je v tej zgodbi resnično majhen in sam, kdo pa našopirjen veljak, poln tebi podobnih servilnežev.
Odstavljanje škofa Štumpfa se je začelo s primerom ljutomerske župnije in z njim povezano nezadovoljstvo duhovnikov ter upora premestitvam. Če škof gre, bo pač šel. Kar je zame pomembno je to, da je v primeru Zrim ravnal pravilno.
Bojim se, da ti ta dejstva ne pomenijo nič in da boš reagiral na svoj način, kot pač znaš - s hitrimi zaključki, nepreverjenimi informacijami in diskreditacijo. Ampak jaz s to zadevo tukaj zaključujem.
Kristjan Belcl
Na odgovor se je nato ponovno odzval tudi Dejan Karba:
Spoštovani,
grobe netočnosti in žaljive poenostavitve na moj račun, ki so posledica nerazumevanja mojega zapisa v Dnevnikovem Objektivu (čebelice in sršena sem denimo omenil v zvezi z Zrimovim prihodom v Ljutomer in ne mi rečti, da ste že takrat, pred osmimi leti vedeli, da mu boste leta 2018 očitali spolno izprijenost?) bom preslišal oz. več na štiri oz. osem oči. Za zdaj pa, na kratko, tole:
Vatikan bo najbolj vedel, kdo je kaj zakuhal v tej žalostni zgodbi in kdo je prijateljujoč s škofom sfabriciral vse te, kot pišeš, prizadete žene in dekleta, na katerih se je, kot sugeriraš, izživljal Zrim. Dajte, pohitite vsi vi, druščina iz prvih vrst v naši cerkvi tja in povejte papežu, da ste vi, v nasmejance preoblečeni potuhnjenci bolj papeški od njega! Kaj si mislim o g. Zrimu, s katerim sva bila v konfliktu večkrat, kot ste ga cukali za rokav po tej ali oni uslugi vi, sem zapisal v Objektiv. Za cel odstavek je tega.
Za konec: toleranca do polnoletneževega resnično napačnega, zlonamernega dotika otroka in mladoletnih je, se razume, ničelna. Ko se to zgodi, je tukaj CSD in, kakopak, policija. In batine za takšnega izprijenca! Ne pa, ponavljam zadnjič, pisanje in nato obiskovanje prijatelja (v tem primeru škofa Štumpfa).
Dejan Karba