Zaključek 16. Grossmannovega festivala, foto: Grossmann press
Šestnajsta edicija Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina se je zaključila v soboto, 18. julija. Na festivalu je bilo prikazanih 28 celovečernih filmov, 7 glasbenih dokumentarcev in 30 kratkih filmov iz 27 držav, od tega v tekmovalnem programu 5 celovečercev, 7 glasbenih dokumentarcev in 25 kratkih filmov.
Festival se je letos odvijal v Ormožu in Ljutomeru v okrnjeni obliki, saj so organizatorji morali odpovedati vse vinske dogodke in večino spremljavalnega programa, ni bilo niti znamenite zombi parade. Vsi obiskovalci so se morali držati tudi vseh navodil in priporočil NIJZ glede preprečevanja okužb.
Na zaključni prireditvi so bile podeljene naslednje nagrade:
HUDI MAČEK za najboljši celovečerni film:
KOČA / THE LODGE
Velika Britanija, Kanada, ZDA; 2019
Režija: Severin Fiala, Veronika Franz
HRUPNI MAČEK za najboljši glasbeni dokumentarec:
KJE SE KONČA TELO? / WHERE DOES A BODY END?
Kanada; 2019
Režija: Marco Porsia
Posebna omemba:
TUSTA
Hrvaška, 2019
Režija: Andrej Korovljev
SLAKOV HUDI MAČEK za najboljši kratki film:
ZAČARANI MEČEVALEC / THE HAUNTED SWORDSMAN
ZDA; 2019
Režija: Kevin McTurk
Posebna omemba:
DEDIŠČINA / L'HERITAGE
Francija; 2019
Režija: Pierre-Alexandre Chauvat
MELIES D'ARGENT, nagrada Evropske federacije festivalov fantastičnega filma za najboljši evropski fantastični kratki film:
SLICE OF LIFE
Hrvaška; 2019
Režija: Luka Hrgović, Dino Julius
Posebna omemba:
RUTINA: PROHIBICIJA / RUTINA: LA PROHIBICION
Španija; 2020
Režija: SAM
VINSKI ŠAMPION HUDI MAČEK za najboljše vino:
LeBlanc des Templiers (renski rizling)
TURISTIČNA KMETIJA HLEBEC
Zmagovalni film Male delavnice groze:
NAJINI VRTOVI
Slovenija; 2020
Režija: Vid Voršič
Obrazložitve žirij:
HUDI MAČEK
Žirija: stripar Zoran Smiljanić, igralec Matjaž Javšnik, režiser Tomaž Gorkič
Koča je film, ki je produkcijsko, obrtniško, igralsko in predvsem scenaristično spoliran do visokega sijaja, tako da žirija res ni imela težkega dela. Film v ameriško grozljivko mojstrsko vnaša evropske elemente, spretno prehaja iz žanra v žanr, meša napetost z atmosfero, grozljivost s pretresljivostjo, žanrske klišeje z izdelano psihologijo in presenetljivim koncem. Injekcija svežine in nove energije v žanr, kjer se nam zdi, da smo že vse videli. In na koncu koncev: ali ste že kdaj videli slab film, ki se dogaja na snegu?
HRUPNI MAČEK
Žirija: publicist Igor Vidmar, glasbenik Jernej Šavel, glasbeni založnik Ivor Knafelj
Dokumentarec o Swans suvereno portretira sonično potovanje benda, ki se je s svojo inovativnostjo in brezkompromisnostjo uvrstil med najpomembnejše skupine na prehodu iz 20. v 21. stoletje. Od prikaza njihovih industrijskih začetkov v osemdesetih, boja z odvisnostmi in stalnih menjav članstva do reinkarnacije v novem tisočletju, ki bend z izdajo zdaj že kultnih štirih albumov zavihti na prestol bogov hrupa. Dokumentarec, ki je ekvivalent njihovi glasbi. Vrhunski!
Posebna omemba pripada dokumentarcu o Branku Črncu - Tusti, pevcu legendarnih KUD Idijotov. Avtor filma Andrej Korovljev odlično prikaže pot pulskega kvarteta, ki nikoli ni zares prestopil mej undergrounda a je s svojo brezkompromisno držo v boju proti človeški neumnosti, cenzuri in represiji odpiral meje človeškosti. Od odličnega prikaza in umestitve njihove muzike v osemdesetih, preko najboljšega osrednjega dela, kjer se bend ubada s prepovedjo tako koncertov kot tudi pojavljanja v medijih, do kultnega statusa, ki ga bend niti dandanes ni izgubil, kvečjemu utrdil! Viva Tusta, Viva KUD Idijoti!
SLAKOV HUDI MAČEK
Žirija: igralec Ludvik Bagari, filmski novinar Omar Parra, režiser Vasja Rovšnik
Visokokvalitetna animacija Začarani mečevalec nas popelje v sanjski svet mistične groze. Resničnost androidnega lika izbriše razliko med umetnim in mesenim ter v celoti prikaže veliki univerzum filmske fantastike.
MELIES D'ARGENT
Žirija: igralec Ludvik Bagari, filmski novinar Omar Parra, režiser Vasja Rovšnik
Temna alegorija prihodnosti s futurističnim vstopom v začetek konca kapitalizma prikazuje hrepenenje po nedosegljivih idealih in željah. Odlična produkcija, tehnična dovršenost in prepričljiva igra naredijo Slice of Life več kot kratki film, čez horizont filmske klasike. Zaradi svoje perfekcije ga zlahka primerjamo z velikani filmske umetnosti.
Foto: Špela Jambriško