Cerkev - manipulant. Mafija. Mimika. Muke. IV. del
Objava dela, ki se ukvarja s kritiko aktualnih razmer
Helena Srnec, nedelja, 6. januar 2013 ob 22:58
Cerkev - manipulant. Mafija. Mimika. Muke.
Nadaljujemo z objavo dela, ki se ukvarja s kritiko aktualnih razmer, ki bo marsikateremu bralcu ob še tako perečih vprašanjih izvabila nasmešek na obraz in morebitno preizpraševanje dosedanjih osebnih verovanj ter lastnega udejstvovanja pri boljših iztočnicah za življenje.
O vseh problemih sodobnega sveta se bosta med seboj razgovarjala glavni
junak Orisovič (akter; iskalec, pomočnik; plešast, ima rjav klobuk in
jezne brčice, ki skačejo po svoje) in Borova Vrana (prijateljica,
vodnica. Spremlja ga na poti. Med njima se skljuje prijateljstvo
življenja).
IV. del
Pogovor o izganjanju hudiča je
napolnil sobico gospe Marije s smrdljivim vonjem in čudno meglico,
ki jih je začela dušiti.
Marija je zato hitro vstala, odprla na
stežaj okna in vrata, zraven pa še krilila z rokami in delala čudne
gibe. Prižgala je vejico žajblja, se utrujena usedla na stol in
globoko vdihnila.
Orisovič se obrne proti njej in
nadaljuje: "Nekje sem slišal, da se zlodeja, satana, ali kakorkoli
pač želite, lahko izganja tako iz predmetov in krajev, kot tudi iz
ljudi. Preprosto izganjanje pa vključuje seveda, sveti krst ali
drugače povedano, posvetitev, če gre za prostor." Se čudi sam
sebi, povedanemu in se od zadrege počoha po bradi.
Gospa Marija: "Da, in naenkrat je
nadškof v Kalkuti naročil eksorcistu, da iz Marije Terezije izžene
hudiča. Jezusna, kakšen strašen prizor pa je to. Uboga starka na
tleh. Kleči. Z zelo se svetlečimi, zlobnimi, zelenimi očmi.
Najčistejša ženska na tem gmotnem planetu. A je mogoče, da je
slika tako izkrivljena? "In se iz prirojenega strahu pred samo
mislijo prekriža. Nato tiho nadaljuje. S sklonjeno glavo, seveda.
Vse, samo, da bi bila čim bolj tiho. "Cerkev pa je začela
podeljevati dovoljenja za izganjalce hudiča. In do tega je baje
težko priti. A dovoljenje lahko vseeno dobijo v Švici, ali pa na
Poljskem, so mi povedali, veste... "In zadiha. "Na tem ljubem
svetu, pa živi vsaj 600 evangeličanskih eksorcistov. Nekaj jih je." Pa se spet kislo nasmehne. Celotna zgodba ji postaja breme. Težko
breme. A ve, da se bo bremena znebila, čim bo posredovala zgodbo
naprej, do konca.
In naenkrat se zgodi, kot da bi Marija
prejela vase še eno bitje. Še en žarek. A ta še ni bil čisto
svetel. Bledel je, hipoma. Rastel je še. Se razvijal. Se učil.
Zdaj, je pomagal Mariji. Predrl je skozi njo.
Gospa Marija: "Gre za obsedenost z
zlobnimi bitji, da. Ta grda bitja okrivijo ljudje za svoje težave.
Raje in bolje je videti lasten pekel in ga živeti, kot pa
spregledati in uvideti svetlobo, luč, rešitev problema. Soočenje.
Odpuščanje. Korak naprej. Brez spon. Brez kamnov. Brez. Samo. "In
za kratek čas utihne. Misel se ji je verjetno odvrtela še enkrat.
Nadaljuje: "A žal obstajajo ljudje, ki so bili podvrženi
takšnemu zdravljenju. Izganjanju. Poslednjič. Do konca. Do samega
izgona bitja iz tega sveta. In vsa ta grozodejstva, ki vam jih bom
naštela, veste, so se zgodila zadnjih petnajst let. Na zdaj skriti
nam tabli piše: binkoštni duhovniki so nekega dne do smrti pretepli
žensko. Ubili so tudi Korejko. Zastrupili so nedolžno 5-letno
deklico, ki so jo prisilili, da je popila mešanico amoniaka in kisa,
usta pa so ji zalepili. Bolani ljudje, veste. Zgodilo se je tudi, da
je lastna mati zadušila lastno hčer. Na Novi Zelandiji je eksorcist
zadavil domačinko. Starša sta zadavila in zabodla 6-letno hči. Kdo
je tu bolan?! Zaradi nevednosti je eksorcist ubil tudi 8-letnega avtista. V Drakulovi deželi pa so menihi in kar štiri nune so mu
stale ob strani, križali kolegico in jo pustili umreti od lakote.
Mož je ubil svojo ženo. Ženska je pretepla prijateljico z železno
palico. Ubili so lastno mater..." In po licu ji priteče solza.
Orisovič: "Ja, veste, da imamo tudi
v Sloveniji eksorciste. Celo tri. Bojda se jih predstavlja še več."
Gospa Marija se odkašlja: "Kot nujen
podatek moram, da pojasnim svoje prihodnje besede, povedati to, da bo
zdaj delil dialog z vami škof. Sam škof. Od vsakega okraja posebej.
Hoče zagovor. Hehe" In usta se ji razpotegnejo v izkrivljen
nasmeh.
Vidimo obris gospoda eksorcista
mariborske škofije. On nosi odgovornost za morebitne obsedene na
območju soboške in pa celjske škofije na slovenskem.
Škof mariborski skozi gospo Marijo:
"Postavljaj mi vprašanja Orisovič. Z veseljem ti odgovorim."
Orisovič dokaj šokiran, a se hitro
odzove: "Kako postaneš eksorcist? A te pokličejo? A te kdo
predlaga? A velja kaj lastna samoiniciativa? A so to samo duhovniki?"
Škof skozi gospo Marijo: "Sam sem
postal eksorcist po prošnji škofa. Prvi pogoj je seveda duhovniško
posvečenje. Ampak drugod, v tujini, so na voljo še dodatna
izobraževanja za ta namen..." In se pocukrano nasmehne.
Orisovič: "Gospod škof, kako po
vašem zlodej vstopi v telo? Kako pride v človeka? Kdaj in zakaj ga
obsede?" Zdaj bi se rad počohal po ljubi mu bradi, a mu
avtoriteta tega kupa plašča, ki ga omotava, tega ni dovolila. Stal
je kot okamenel. Iz strahospoštovanja, iz groze je vstal.
Škof skozi gospo Marijo: "Hudič, to
neverno bitje, ta zloba, ta zloba ima na voljo več vstopnih točk.
Prvo je skozi družinsko deblo. Stopi v vas preko vaše krvi.
Sprehaja se prosto, med družinskimi člani. Potem vstopi tudi skozi
notranje rane, skozi osebne človekove grehe. Če je povezano z nekim
grehom je treba poiskati vzrok ter se pogovoriti s človekom.
Terapije pri eksorcizmu, ki vključujejo različne tehnike, vse
težijo k vračilu duše. Zato moramo redno hoditi k maši in
spovedi, prositi boga kesanja, odpuščanja. Ljudem enostavno rečem,
da bo treba spremeniti svoje življenje in se spreobrniti. Živeti bo
treba v ljubezni, prebirati sv. Pismo in redno moliti. Ampak obstaja
še več vrat v ta ne-sveti svet. Naslednja velika vrata v pekel so
okultne prakse in pa sama nevera. Tukaj bi se navezal na razne
satanistične prakse, razne oblike magij, prekletstva, alternativne
medicine, na šarlatane - bioenergetike, vedeževalce, pa še kako
drugače se imenujejo... Ljudje Jezusa, kot smo ga poznali, več ne
sprejemajo. Časi so drugi. Od" "njega so oddaljeni in zato
iščejo rešitve v raznih vzhodnjaških religijah. Velim vam, da
mnogi, ki se ukvarjajo z jogo, pristanejo tudi na psihiatriji.
Rešitev je v spovedi in molitvi. In s tem zaključujem božjo
besedo." Z desno roko se prekriža, nato roke sklene skupaj kot
pri molitvi ter izpuhti v oblak. Gosti dim je ovil gospo Marijo.
Zakašljala je na glas.
Orisovič postane zelo jezen tekom
škofovega odgovarjanja. Nadaljuje glasno in razburjeno: "Ja, škof,
a ste vi čisto resni? A vi veste kaj govorite? A se slišite? Se vam
to zdi zrelo razmišljanje za razgledanega človeka? Ne kvarite si
imena s takimi spodletelimi besednimi zvezami. "
In je zaprepadeno gledal v zadimljeno
Marijo. Razprtih ust in na široko odprtih oči. A škof, njegov
obris je izginil.
A kmalu zatem se pojavi nov obris.
Obris moškega, obris misijonarja, opata in prvega eksorcista koprske
škofije.
Škof koprski skozi gospo Marijo: "Pri
nas bolne še vedno zdravijo z »ognjem in mečem..." V ozadju
je slišati mogočno orgelsko spremljavo. In naenkrat začne pojava
Gospe Marije oziroma škofa koprskega motoviliti z rokami in cepetati
z nogami: "Ne, ne, ne, sem, vam pravim, sodeloval sem z uradno
psihiatrično ustanovo. Sem, sem,... Idrija, da... sodelovali smo!" Skoraj že nekako živčno prepričuje(-ta) občinstvo.
Borova Vrana mu hitro odgovori: "VRA
VRA VRA Psihiatrična klinika Idrija je odgovorila, da z gospodom
patrom, torej vami, ne sodeluje in mu ne pošilja nekaterih obolelih,
tako kot je zapisano v intervjuju, ki sem ga brala. Groza. Groza.
Laži in laži."
Orisovič: "Ja, ampak ljudi boli
dejstvo, da ne znajo pomagati... Verjamem, da nekateri bolniki in
njihovi svojci v stiskah poiščejo vse možne oblike in načine
pomoči, med njimi tudi eksorcizem..." In se pametno počoha po
bradi.
Borova Vrana: "VRA VRA VRA Vendar je
tudi med eksorcisti veliko plagiatorjev... Tudi internetne
izganjevalce imamo po novem... In eden se ponaša z visoko
procentualno uspešnostjo. Kar 90% bolnikov pri njem ozdravi."
In vsi se nasmehnejo. Tudi Gospa Marija
in tudi koprski škof. A tekom smeha se pojava zabriše, dvakrat
zaokroži okrog svoje lastne osi in že je v pogovoru škof T.
Škof T. skozi gospo Marijo: "Internetni
eksorcisti so ponaredek. Grd ponaredek. Izkrivljena slika. Škofje
smo eksorcisti. Vsi. Imamo ožigosan papir. Verodostojno listino, ki
nas definira kot izganjevalce hudiča. Lahko bi me prišli poslušat.
Predaval sem o eksorcizmu znotraj demonologije. In da, zanimivo, vsi
raje poslušajo predavanje z naslovom hudič, kot pa angel, Jezus,
kakšno drugo, svetlo bitje."
In za zelo kratek čas utihne.
Nadaljuje: "Vera je najlepša stvar. Nudi ti uteho in upanje.
Veste, da je odločitev, v kakšni veri bodo odraščali otroci,
izključno pravica staršev, vera je svobodna odločitev. "
Orisovič: "Gospod škof, tukaj se ne
strinjam z vami. Nikakor. Gre namreč za nekakšen dvorezni meč -
odločitev, v kakšni veri bodo odraščali otroci, da je pravica
staršev?! In kje je tu svobodna izbira? Verouk se izvaja v prvih
razredih osnovne šole. Otroka prijavijo starši. Otrok se ne odloča
sam. Vse drugo je torej vsiljeno od njih. Od sistema. Traparija. Za
vero bi se moral odločiti vsak posameznik po dopolnjenem osemnajstem
letu, ko se že izoblikuje v individuum in zagovarja svoja stališča
in ima sploh kakšno argumentirano mnenje o sebi, o svetu, o veri,..."
Borova Vrana: "VRA VRA VRA Naj vas še
jaz nekaj vprašam. Leži mi na duši... Ne razumem... Mogoče mi vi,
kot akter lahko pojasnite... Mariborska nadškofija je neposredna
solastnica družbe T2. Vemo vsi. Ta pa služi z najbolj abotnimi
televizijskimi programi ali celo s predvajanjem pornografije?! Tudi
to vemo vsi. Kako je to mogoče?"
Škof T. skozi gospo Marijo: "Ja, res
je... Imeli smo, kako bi rekel, da, imeli smo to zagato. Res je
prišlo do tega neskladja... Ja, vse bi bilo lepo in prav, če ne bi
bilo tako zelo težko pravočasno odkriti te pokvarjenosti...
Predvsem zaradi netransparentnih gospodarskih povezav. A ko to
cerkev odkrije - pokvarjenost in nemoralnost torej, se mora
urgentno odzvati in se nepreklicno umakniti."
Borova Vrana: "VRA VRA VRA Torej, če
vas prav razumem, niste vedeli, kaj se predvaja. In kako je to možno?
A ni logično, da se predvajana vsebina vnaprej določi in sploh
zaradi vsebine obstaja televizijski program... A se vam zdi vaša
izjava o netransparentnih gospodarskih povezavah resnična? Hehehe"
Škof T. skozi gospo Marijo: "Da. In
se prekriža. Dragi moji, Cerkev tudi rabi denar za svoj zagon,
pogon, za obstoj, nenazadnje..."
Borova Vrana tiho: "VRA VRA VRA
Bljak, izgovori, izgovori... Z denarjem se je začel izgovarjati..."
Škof T. skozi gospo Marijo: "Prosim,
pustite, da končam misel. Cerkev pa se financira iz treh ključnih
virov: darov vernikov - ljudje so navsezadnje največji cerkveni
kapital. "
Vskočita Borova Vrana in Orisovič:
"Amen."
Škof T. skozi gospo Marijo: "Potem
s pomočjo svoje gospodarske osnove - torej s pomočjo svojih
nepremičnin. Nepremičnine so last tiste škofije, ki ji pripada
ozemlje, na katerem nepremičnina stoji. "
Vskočita Borova Vrana in Orisovič:
"Amen."
Škof T. skozi gospo Marijo: Malo bolj
utrujeno nadaljuje... Vrana in Orisovič sta ga namreč rahlo
spodkopala... In to z besedico... "Financira pa se tudi s pomočjo
države zaradi svojega družbeno koristnega delovanja. "
Vskočita Borova Vrana in Orisovič:
"Amen."
Škof T. skozi gospo Marijo se je nekaj
premikal na mestu, na hitro stopicljal, kot da bi hotel izginiti, a
mu prehod ni bil omogočen. Primoran je bil soočiti se. Borova Vrana
je zavohala njegovo željo po hitrem odhodu, zato ga je hitro
ogovorila, ga vprašala o še eni zadevi. O mestu največje spotike
svetega.
Borova Vrana: "VRA VRA VRA Škof naš
ljubi... Sem brala, v Dnevniku, da Slovenska Cerkev postaja
primerljiva s tujimi katoliškimi cerkvami še po enem dogajanju, ki
pa ga ne moremo biti veseli in ga nikakor ne tolerirati, torej po
pedofilskih škandalih. Sramota. Groza. Strah. In kakšen je vaš
zagovor pri tej naj-nizkotnejši stvari? "Prhuta s krili vidno
razjarjena Vrana. Ne more verjeti in ni ji jasno, kako lahko
najsvetejši skrunejo najčistejši zaklad, naše otroke...
Škof T. skozi gospo Marijo: "Glejte,
moramo biti toliko pošteni, da obtoženih ne obsojamo, dokler se jim
krivda ne dokaže. Imam pa za pripomniti, da bi bila lahko reakcija
javnosti, dokler osumljeni in obtoženi niso obsojeni, bolj umirjena".
Takšen diplomatski odgovor, oziroma
bolj izmikanje človeškemu odgovoru, je Vrano močno razkurilo.
Orisovič jo je hotel pomiriti z gestami, a ni bilo izvedljivo. Tema
se je dotikala takšne nesnage, ob kateri Vrana ni mogla mirno
poslušati in nič po-argumentirati:
Borova Vrana: "VRA VRA VRA A ste vsi
cerkveni dostojanstveniki tudi izučeni lažnivci? A vas naučijo v
šoli takšnega laganja in prikrivanja? Norost! Dokazano je, da so
storilci, obtoženi storilci, z mednarodnimi tiralicami - v Vatikanu.
Mednarodne tiralice, a ste slišali?" Prhuta s krili naproti njemu
in si želi, da bi samo izginil, samo odšel in se nikdar več vrnil.
Pokvarjenost jo boli. Izžiga ji peruti, centimeter za centimetrom...
A se še vedno uspe toliko zadržati, da ga izzove: "Vaš komentar,
prosim."
Škof T. skozi gospo Marijo: "Toda če nekdo pobegne, ne more biti
za to odgovoren škof."
Borova Vrana: "VRA VRA VRA Ne, ne
more biti odgovoren škof. On jih samo lahko skrije in s tem doseže,
da nikoli ne odgovarjajo pred zakonom. Pred še enimi listinami, ki
omogočajo demokracijo. Pravico za vsakega zemljana... VRA VRA VRA
Cerkev in pedofilija - največja sramota, s katero se nimate jajc
soočiti. In seveda s tako nesnago zaključiti."
Zdaj, že vidno izmozganemu Škofu T.,
se je uresničila želja. Pojavil se je dim, beli dim, škofovski
dim, tako gost, da se Vrana in Orisovič sploh nista videla in lahko
je izginil. Gospa Marija je glasno zakašljala, izpljunila gost rjav
pljunek na tla in vidno izčrpana sedla na klopco.
Gospa Marija: "Tako. Odvrtelo se je.
Ufff... Mi prinesete, gospod Orisovič, prosim, kozarec vode?"
In Orisovič je hitro vstal ter se
zagnal naproti kuhinji. Marija je potrebovala počitek. Posedla sta
jo v posteljo, ter se poslovila.
Se nadaljuje...