Doktorja Fausta misli tudi za današnji čas
Poglobljeno o svetovnih književnih delih v literarni sekciji
Filip Matko, četrtek, 5. november 2015 ob 10:34
Krožkarji o Goethejevem Faustu
V
predprostoru knjižnice DOSOR-ja, Doma starejših občanov Radenci,
se vsako sredo popoldne zbirajo članice in člani literarne sekcije,
ki jo vodi in usmerja prof. Bea
Baboš Logar.
Poleg pogovorov o vsebinah različnih prebranih književnih delih,
kot tudi o lastnem ustvarjanju, pisanju besedil in pesmi, se od časa
do časa lotijo klasičnih del svetovne književnosti.
V
svoj program so tako uvrstili delo »Iliada«,
najobsežnejšo pripovedno pesnitev o dogajanjih med desetletno vojno
med Grki in Trojanci, ki jo je zapisal potujoči starogrški pevec
Homer,
ki bi naj živel v 8. stoletju pred našim štetjem. Temu epu sledi
razgovor o versko-alegoričnem epu »Božanska
komedija«, katerega avtor je italijanski pesnik Dante Alighieri (1265 - 1321). Španski pisatelj Miguel
de Cervantes (1547 - 1616) je opisal večno nasprotje med neživljenjskim
idealizmom in vsakdanjo resničnostjo v novoveškem (tragikomičnem)
romanu »Bistroumni
plemič don Kihot iz Manče«. Med
največja svetovna književna dela sodi tudi tragedija »Hamlet«, ki opisuje dogodke na danskem dvoru po smrti kralja Hamleta. Delo
izpod peresa angleškega dramatika Williama
Shakespeara (1564 - 1616) spremlja sina umorjenega kralja, razmišljajočega,
razdvojenega in premalo odločnega kraljeviča Hamleta, do njegovega
tragičnega konca. Tu je treba dodati še delo nemškega pisatelja,
pesnika in dramatika (pa tudi politika, znanstvenika in filozofa)
Johanna
Wolfganga von Goetheja (1749 - 1832) pod naslovom »Faust«, dramsko
pesnitev z lirskimi, filozofskimi in alegoričnimi simboličnimi
vsebinami. Govori o srednjeveškem magu Faustu, ki želi doseči vse
znanje, ob tem pa ga preizkuša hudič v podobi duha Mefista.
Slednje,
o vsebini tragične drame »Faust«, je članicam in članom
literarne sekcije v sredo, 4. novembra popoldne, poglobljeno
približal DOSOR-jev »domski župnik« Mirko
Rakovnik.
Podrobno je razčlenil uvod v obsežno tragično dramsko pesnitev, ki
bi ga naj zaznamovala usmrtitev detomorilke Suzane Margarethe Brandt
(v njegovem delu se pojavlja kot Marjetica), nadalje pa motiv oz.
legenda o Faustu, zdravniku, alkimistu, vedeževalcu in astrologu iz
16. stoletja, ki bi se naj zapisal hudiču za dve podarjeni mladostni
leti. Tako je prvi (nedokončani) del Fausta izšel leta 1790, a
dokončani prvi del leta 1808, drugi (dokončani) del Fausta pa je
izšel šele po (njegovi želji) njegovi smrti, leta 1832.
V
ospredju celotne Goethejeve drame o Faustu je njegovo iskanje smisla
življenja, bolečina Marjetice in podoba hudiča Mefista. Ob tem sta
velikega pomena dve pogodbi o tem, kdo po smrti Fausta prevzame
njegovo dušo: pogodba med bogom in hudičem ter pogodba med Faustom
in hudičem (Mefistom). Za vse čase, še posebej pa za današnji čas
begunske krize, je še kako važno spoznanje Goethejevega Fausta:
Smisel
življenja je v pomoči ostalim ljudem (delovanje posameznika v svobodni družbi in njegovi prostovoljni
podreditvi skupnim koristim) !