Na ogled je 40 likovnih del
Gornja Radgona gosti razstavo Sodobno slikarstvo
Prlekija-on.net, petek, 10. junij 2016 ob 08:44
Razstava Sodobno slikarstvo
V galeriji Doma kulture Gornja Radgona so, v organizaciji Likovnega društva Gornja Radgona, odprli likovno razstavo "Sodobno slikarstvo", na katerem se z natanko 40 izdelkov predstavlja 37 likovnikov iz štirinajstih likovnih društev iz cele Slovenije. Na razstavi so tako predstavljena likovna dela članov: KUD Angel Besednjak (Maribor), Zavoda ARS VIVA (Stari trg pri Logu), Društva likovnikov Ljubljana, KDLU Zgornje savinjske doline GAL (Rečica ob Savinji), Likovne družine KD Franc Bogovič (Dobova), Likovnega društva Gornja Radgona, Likovnega društva Solinar (Piran), KD likovnih umetnikov LIK (Izola), Litijskega likovnega ateljeja Lila (Litija), LKD Mavrica (Novo mesto), Društva revirskih likovnikov Relik (Trbovlje), ZPS likovne sekcije Ljubljana, ter Društva likovnikov in fotografov Slovenske Konjice
Na slavnostnem odprtju razstave, kjer je prisotne pozdravila predsednica
Likovnega društva Gornja Radgona Tatjana Mijatović, je bil slavnostni
govornik predsednik Zveze likovnih društev Slovenije, Branko Železnik,
ki je hkrati likovnikom podelil priznanja in certifikate Zveze likovnih
društev. Otvoritev razstave, ki bo na ogled do 30. junija, so popestrili
pevke in pevci Mešanega pevskega zbora Glasbene šole Gornja Radgona,
pod vodstvom Andreja Tibauta. Sicer pa je na razpis za temo Sodobno
slikarstvo prispelo kar 165 slik, v glavnem v tehniki akril na platnu,
manjše število del tudi v tehniki kolaž. Komisijo za izbiro slabe
četrtine del, ki so razstavljena je vodila mag. Saša Bezjak, akademska
slikarka in profesorica likovne umetnosti, ki je prisotne na otvoritvi "popeljala" skozi razstavo. Zelo opazno je bilo, da se je pojavilo
veliko del narejenih na način, kot so bila narejena na lasnkem podobnem
razpisu, nagrajena dela. Veliko del je bilo narejenih v smislu čiste
abstrakcije, vendar znanja in neznanja avtorja ni bilo težko prepoznati,
kajti tudi pri abstraktnem likovnem delu kakovost ni relativen pojem.
"Letos je pri razpisu teme Sodobno slikarstvo Zveza uvedla pedagoški
vzgib, tako da so si lahko sodelujoči ogledali avtorje kot predstavnike
smeri v umetnosti 20. stoletja. Namen tega je bil, da se iz abstrakcije,
ki je samo smer v 20. stoletju, začnejo slikarji ukvarjati tudi z
mnogimi drugimi slikarskimi smermi, ki so jim manj znane. Kakovost del
je narasla, pedagoški moment je bil učinkovit, a tako kot vedno je nekaj
slikarjev ponujena imena razumelo napačno, kajti razumeli so, da morajo
delati tako, kot delajo slikarji iz zgodovine. Tukaj se je prepoznala
»kilometrina« slikanja. Tisti, ki imajo več izkušenj, so razumeli
pravilno. Še vedno je najbolj zanimiv, najpopularnejši umetnik vseh
časov, Pablo Picasso. To se je videlo, ker ga je veliko umetnikov
posnemalo. Nekateri elementi so celo »dobesedno« ponovljeni. Ni čudno,
kajti kubizem je izmed vseh slikarjeva najbolj poznana smer. Je takoj za
impresionizmom. Kubizem je toliko drugačen, da je razumljiv in zanimiv.
Opozoriti moram, da ko se zgledujemo, učimo po drugih slikarjih in
potem tudi če poustvarjamo delo, ni narobe, če se vidi izvor našega
študiranja, poglabljanja, a moramo temu dodati tudi nekaj lastnega. Med
vsemi prispelimi deli bi rekla, da se je to zgodilo, recimo, tam nekje
pri petih slikah, da smo člani komisije osupnili in rekli: To je nekaj
novega, tega še nismo videli. Pri naivnem načinu slikanja se pri
ljubiteljskih slikarjih meša dvoje. Strokovnjaki se vprašamo, ali slikar
dela v smislu naive, ker verjame vanjo, ker je s tem izraz močnejši,
ali pa je naredil naivno sliko in misli, da je realistična, v pravilnih
proporcih in tako naprej. Nisem srečala ljubiteljskega slikarja, ki bi
bil odločno prepričan, da je lahko sproščen in nerealističen, zato da
poudari izraz. Vedno ga izda neznanje risanja", je med drugim dejala
mag. Bezjakova.
Dodala je, da se v veliko delih čuti zgledovanje
po različnih avtorjih, kar je prav, če je v njih še nekaj več od tega.
Veliko del pa je na ravni likovno slabega osnovnošolca. "Lahko polivamo
po platnu, kot je to počel akcijski slikar Jackson Pollock, vendar je
pomembno, kako to delamo. Veliko del je ponovitev nečesa, kar ste videli
pri kolegih, kar ste posnemali in nas niste prepričali, da je to vaš
stil. Med prispelimi deli je bilo prisotnega veliko neizvirnega kiča,
kar nekaj vključevanja cenenih materialov brez vrednosti, nekaj del je
bilo popolnoma premišljenih, izvirnih in izvedenih odlično. Nagrajena
dela pa so zbirka del, kjer ni dvoma v kakovost. Pri teh delih ni
slutiti neznanja, čuti se prepričanost v to, kar sta slikar ali slikarka
želela, ni okornosti pri kompoziciji, ampak je dobra ideja izražena s
pomočjo velike koncentracije in je znana tehnika uporabljena na samosvoj
način. Za dobro sliko so potrebni znanje, izkušnje, barva, čopič,
platno in stoodstotna koncentracija in seveda užitek v svojem početju.
Likovno ustvarjanje je največji užitek, ki ga poznam, sploh če lahko
delam brezpogojno. Zato ne obupajte, ker se splača", je še dejala mag.
Saša Bezjak, akademska slikarka in profesorica likovne umetnosti.