Negovski grad: Človek in nekaj vmes
Razstava Milene Marije Reščič – Dan odprtih vrat Negova
Filip Matko Ficko, ponedeljek, 3. april 2017 ob 22:11
Razstava Človek in nekaj vmes, foto: Dominique Reščič
Dan
odprtih vrat privabi vsako leto na grad Negova veliko obiskovalcev.
Lepa in prenovljena veličastna silhueta sprednjega dela gradu vabi k
ogledu pravzaprav že sama po sebi. Vsako leto pa njeno notranjost
napolnijo še različne prireditve in razstave.
Letošnja
sezona na gradu Negova se je pričela 1. aprila z otvoritvijo
razstave del domačinke Milene
Marije Reščič,
po rodu iz Melov, sedaj živi in ustvarja v Črešnjevcih pri Gornji
Radgoni. Vse prisotne je najprej pozdravil župan Občine Gornja
Radgona Stanislav
Rojko, o
delu umetnice, ki razstavlja kiparska dela v lesu, keramiko in
slikarska dela v tehniki enkavstike pod delovnim naslovom »Človek
in nekaj vmes«, pa je govorila umetnostna zgodovinarka in kuratorka galerije Media
Nox v Maribor prof. Petra
Čeh:
»V
najnovejših delih avtorice Milene
Marije Reščič je zaslediti še bolj poglobljen odnos do kombiniranja različnih, a
predvsem naravnih materialov: gline, jute in enkavstike. Kombinacije
tokrat razstavljena dela dodatno barvno krepijo ter hkrati poudarjajo
njihovo vsebinsko poetiko. Motivika se nanaša predvsem na figuro, o
čemer priča že sam naslov tokratne razstave, a je na drugi strani
še naprej zvesta osebno izpovednim resnicam in zavezana k slovenski
etnološki preteklosti. Nekaterim delom je na novo dodan občutek
scenografskosti, slike pa se iz dvodimenzionalnega prostora širijo v
otipljivo tridimenzionalnost. Milena
Marija Reščič se v svojih delih velikokrat dotakne človeških izgub in nesmislov,
kakršna je tudi vsaka oblika vojne. V delih spomni, da so v
svetovnih tragedijah samo posamezniki tisti, ki jih doleti kazen za
nekaj, česar niso zagrešili. Vsaka družbena tragedija je množica
osebnih tragedij.
V
kiparskih in tudi v keramičnih delih prevladuje motiv figure, ki je
lahko sama ali pa gre za mnogo figuralni motiv. Nekatera kiparska
dela v naravni obliki drevesnega debla stremijo k vertikalizmu. Forma
slednjih je elegantna, ubrana v nek povsem lahen in naraven tok
gibanja linij. Izredno domiseln in unikaten element, ki ga avtorica
tu in tam dodaja svojim lesenim plastikam, je vrv. Gre za simbol
povezovanja - v realnem svetu obstaja neka nevidna nit, ki med seboj
povezuje bitja, čeprav včasih na subtilen ali celo nerazložljiv
način. Te nevidne niti se v vsakdanjem hitenju velikokrat niti ne
zavedamo, avtorica pa jo nevsiljivo udejanji v vidno materijo. Avtoričino delovanje namreč temelji na razmišljanju o svetu, kar
se zrcali v njenem delu. Vse to, kar nastaja, je pregneteno z mislimi
in avtorefleksijo lastne ustvarjalnosti.
Vsebinsko
prevladujejo modrosti starodavnih, podobno kakor tudi v mali
plastiki. V slikarskih delih se Milena
Marija Reščič posveča enkavstiki, ki ji omogoča najljubši način, skozi katerega
lahko sporoča čudovito prepletanje dveh poezij: lastne in moževe.«
Avtorica,
Milena Marija
Reščič,
je zbranim prebrala svoje vodilo iz teksta Milana
Dekleve:
»Vsak človek
je nenadomestljivo in enkratno duhovno mikro vesolje. Ta notranja
sila nam daje zadovoljstvo, nas bogati in opredeljuje. Zavedajmo se
neskončnosti časa in prostora, katerega delček smo. Kultura ni
enostavna. Da bi jo razumeli zahteva od nas intelektualni napor.« Nato je
nadaljevala lastne misli: »Nobena stvar v življenju
nam ni poklonjena sama po sebi. Vse je povezano, prepleteno. Kadar
delam, skušam izraziti to celoto in najti pot pod površino
doživetega, videnega. Dela po mojih osebnih in splošnih merilih
predstavljajo doživljanje in hkrati rešitev likovnih problemov, ki
so nastali ob uresničitvi ideje. Včasih se zdi, kakor da bi človek
v trenutku hotel zaobjeti vse plasti življenja. Sestavlja delčke in
se trudi to početi brez pretirane samovšečnosti. Vsaka stvaritev
je zunanje tlenje ustvarjalčevega notranjega žarenja. Posebej mi je
blizu moževa poezija, mnogokrat si sposodim inspiracijo v njegovih
pesmih. Vsako avtorsko delo je kot knjiga h kateri me pritegne
zunanja oprema, naslov, avtor, ko jo prebiram, gledam sliko, kip...
se skušam približati eidetiki ustvarjalca in hkrati ustvariti svoje
razumevanje.Kadar delamo napravimo tudi vrsto napak, pravzaprav se
jih ne moremo znebiti vse življenje. In smo spet pri osebnem
vesolju. Nepredstavljivo je koliko potopljenih mikro civilizacij
lahko preživimo ljudje. Dela so postavljena v določenih smereh,
njihove smeri se križajo in hkrati segajo v zunanji primarni
prostor. Bila sem učiteljica in rada sem opravljala to delo, ker so
me otroci vedno znova presenečali z lepim in dobrim svojega bivanja.
Lepo in dobro sta zame dva ključna filozofska pojma.
Glasbenika, Sara Urbanič
Koler in Valter Klemenčič, sta poskrbela za izredno glasbeno
kuliso dogodku, omenjena razstava pa bo na ogled do oktobra letos, ob
četrtkih, petkih, sobotah in nedeljah od 10. do 17. ure.