Edinstvenost poetike v slikah in besedah

Dela Milene Marije Reščič na ogled v ljutomerski galeriji

Filip Matko Ficko, četrtek, 15. marec 2018 ob 19:14
Milena Marija Reščič: Spogledujem se z gugajočo mavrico

Milena Marija Reščič: Spogledujem se z gugajočo mavrico

V prostorih razstavne galerije Ante Trstenjaka v ljutomerskem Domu kulture je v mesecu marcu na ogled razstava umetniških likovnih del Milene Marije Reščič iz Črešnjevcev pri Gornji Radgoni, njen soprog Dominique Reščič pa nekaterim njenim delom dodaja japonsko trivrstično pesniško obliko haiku in je tako na ogled tudi nova umetniška oblika - haiga. Postavitev razstave pod delovnim naslovom »Iskanje oblike«, ki bo na ogled do konca meseca marca, je delo Srečka Pavličiča.

In Srečko Pavličič, ki vestno skrbi za razstaviščno dejavnost v ljutomerski galeriji Ante Trstenjaka, je zapisal: »Reščičeva se je v desetletjih umetniškega ustvarjanja uveljavila kot slikarka in kiparka. Izstopajo njena kiparska dela, ki presegajo mnoge ustvarjalce znanega okolja, sploh ko gre za čutno zaznavanje življenja in sveta. Avtorica se z jasnim ciljem loteva vsakovrstnih vsebin in jih skozi izbrane količine grobih ali občutljivih materialov nežno gnete ali drugače oblikuje v likovno sporočilnost. Kot so njena dela čutna, tako so tudi v koraku umetniškega dometa ustvarjalke, ko smelo stopa skozi različna obdobja.«

Upokojena likovna pedagoginja Milena Marija Reščič ustvarja kot slikarka (slike v akrilu in olju na platnu, enkavstike na ploščah), pa tudi kot kiparka (v lesu, glini in drugih materialih). Tako je o njenem slikanju ob tokratni razstavi »Iskanje oblike« zapisala Petra Čeh, profesorica umetnostne zgodovine in sociologije kulture: »V novejših delih Milene Marije Reščič je zaslediti še bolj poglobljen odnos do kombiniranja različnih, a predvsem naravnih materialov: gline, jute in enkavstike. Kombinacije tokrat razstavljena dela dodatno barvno krepijo ter hkrati poudarjajo njihovo vsebinsko poetiko. Motivika se nanaša predvsem na obliko, barvo in figuro, o čemer priča že sam naslov tokratne razstave, a je na drugi strani še naprej zvesta osebnoizpovednim resnicam in zavezana k slovenski etnološki preteklosti... Velikokrat se posveča enkavstiki, ki ji omogoča najljubši način, skozi katerega lahko sporoča čudovito prepletanje dveh poezij: lastne in moževe. Pogosto se namreč pojavljajo haikuji in pesnitve, ki so sicer delo njenega moža. Navdihujejo njene vizualne upodobitve ali pa jih dodatno razlagajo. Tako je haiga eno zadnjih del, ki je nastalo v letu 2018. Celota je svojstvena, a hkrati smiselna trodelna kompozicija...«, a o ustvarjanju skulptur med drugim: »...V kiparskih in tudi v keramičnih delih prevladuje motiv figure, ki je lahko sama ali pa gre za mnogo figuralni motiv. Forma kiparskih del je eleganca, ubrana v povsem lahen in naraven tok gibanja linij. Izredno domiseln in unikaten element, ki ga avtorica tu in tam dodaja svojim delom, je vrv. Gre za simbol povezovanja...«

Do konca letošnjega tretjega meseca si je torej moč ogledati »edinstvenost poetike v slikah in besedah« na razstavi pod naslovom »Iskanje oblike« v ljutomerski galeriji Ante Trstenjaka.


Več v Kultura in izobraževanje