»Moje risbe in vezenine« v Banja Luki
Mag. Saša Bezjak, umetnica iz Gornje Radgone je neumorna
Filip Matko, četrtek, 2. oktober 2014 ob 08:49
Slikarka in kiparka Saša Bezjak
O
sebi in svojem delu magistra kiparstva, akademska slikarka Saša
Bezjak iz
Gornje Radgone pravi: »...Svojo
umetniško pot sem začela kot slikarka. Vendar sem vedno čutila
prostor kot posebno kategorijo in spoznala kiparstvo kot tisto
možnost, ki mi omogoča izražati se v njem. Pri kiparskem izražanju
se počutim bolj svobodna, akademsko neobremenjena. To mi omogoča
izraziti prvinskost, ki jo cenim pri otrocih, duševno oviranih
osebah in naravnih ljudstvih. V svojem raziskovanju sem utrla pot
razvoju lastne risbe, ki nastaja impulzivno, v velikih količinah in
je moja spremljevalka ves čas. Ko vlečem črto po papirju ali
platnu, me lahko prevzame neznanski užitek. Prav tako začutim
užitek, ko so moje risbe na zavese osnova za vezenino, ki jo zatem
izdela moja mama. Trudim se, da je na njih ohranjena svežina, čeprav
gre za počasno, vztrajno vezenje, kar je v nasprotju z mojim
risanjem. To svežino dosežem z vidno poslikavo, ki se zgodi pred
vezenjem, lahko pa tudi kasneje...«
In
s takšnimi svojimi deli - risbami in vezeninami - se bo v malem in
velikem razstavnem salonu Kulturnega centra Banski dvor v Banja Luki
v četrtek, 2. oktobra 2014, ob 19. uri predstavila magistra
kiparstva, akademska slikarka, 43-letna Saša
Bezjak iz
Gornje Radgone. Doslej je sodelovala na 13 skupinskih razstavah ter
se predstavila na 14 samostojnih razstavah.
V
monografiji, z naslovom »Dela/Works« je likovna kritičarka dr.
Nadja Zgonik,
umetnostna zgodovinarka in profesorica
na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, o njenih
risbah in vezeninah zapisala med drugim: »...Vendar
ostaja zanjo risba primarna, saj je tista, ki ji odpira oči in širi
spoznanja o sebi, svetu in umetnosti. Z njo gleda v druge prostore,
tiste skrivnostne, nepojasnjene, o katerih sami zase ne bi nič
vedeli... Leta 2005 se je v njenem delu zgodil pomenljiv premik.
Zaradi nezadovoljstva z risarsko sledjo črnega flomastra na platnu
se je odločila, da bo poteze poskusila poudariti z nitjo. Takrat se
je prvič preizkusila tudi v postavitvi platna v krožni, prostorski
obliki, namesto ploskovno in vzporedno steni...Zanke z nitjo na
platnu so možnost širitve prizorišča risarskega ustvarjanja v
tretjo dimenzijo, saj igla z nitjo potuje skozi platno in povezuje
dva prostora, prednjega in prostor onstran. Prostorska identiteta
vezenine in njena posebna statusna vloga v umetnosti, saj jo
povezujemo z ustvarjalnostjo žensk, ob čemer feministična teorija
umetnosti zatrjuje, da je prav to razlog, da je bila kot umetniška
zvrst v zgodovini umetnosti nižje vrednotena od slikarstva, je
naslednja pomembna tema v delu Saše Bezjak...«
Zatorej
smo lahko prepričani, da bo dogodek s predstavitvijo del Saše
Bezjak v Banja Luki vsekakor nekaj posebnega in enkratnega in se ga
bo izplačalo obiskati.